Mégis mit képzelt a Pécsi Közlekedési Zrt. új vezetése?

2009. április 02. csütörtök 19:58

A Pécsi Közlekedési Zrt. a bliccelők kiszűrésével indokolja az első ajtón való felszállás rendjének bevezetését - s ez minden józan belátású ember számára elfogadható érvelés is, ám olvasóink szerint ezzel együtt is a becsületesen jegyet váltókkal, az utazók többségével, a vállalatot valóban fenntartó pécsiekkel szúrnak ki: a menetidő ugyanis sok esetben tarthatatlanná válhat, s így a zsúfoltság kényelmetlenségeit ezentúl megfejelhetik a buszok késésével is.

Mint ismeretes, a PK Zrt. a közelmúltban elbocsátotta a legtöbb jegyellenőrét, ám úgy tűnik, mégiscsak rászorulnak majd az ellenőri munkára.
 
A cégvezetés - az első ajtós felszállás bevezetése ellenére is - úgy látja, hogy hamarosan akár ötvenen is dolgozhatnak ilyen minőségben megbízási szerződéssel, de nem külsősöket, hanem a Zrt. dolgozóit alkalmaznák.

Lapunk munkatársa éppen az "elsőajtózás" bevezetése miatt szerette volna megtudni a cégtől, hogy a Zrt.-hez milyen visszajelzések érkeztek az utasok részéről, illetve, hogy a becslésünk szerint sokszor tizenöt-húsz százalékkal megemelkedett menetidőt hogyan fogják ezentúl - a menetrendben foglaltak szerint - betartani.

Szerettük volna azt is megtudni, hogy a PK Zrt. új vezetése mit tesz annak érdekében, hogy megtartsa azokat az eddig is becsületesen fizető pécsi polgárokat, akik a buszokat rendszeresen használók többségét teszik ki. Például, hogy a reggeli és délutáni órákra jellemző zsúfoltság csökkentésére milyen intézkedéseket kívánnak tenni.

Az idén is több mint hatszázmillió forintos önkormányzati támogatásban részesülő, többségi önkormányzati tulajdonban lévő, felerészben tehát lényegében a pécsi adófizetők pénzéből gazdálkodó cég vezetése viszont napok óta nem reagál felvetéseinkre. A vállalat kommunikációért felelős munkatársa is csak annyit mondott kollégánknak, hogy a vezérigazgató egyelőre nem tud foglalkozni a feltett kérdésekkel, majd egy nappal később arra kérte lapunkat, hogy egy hónap múlva térjünk vissza a témára, mondván, addigra már sokkal több tapasztalattal rendelkeznek az új rendszert illetően.


FRISSÍTVE:
(péntek, 15:00)

A Pécsi Közlekedési Zrt. sajtóközleménye:

"Tisztelt Utasaink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy az elsőajtós felszállítási rend kiterjesztése óta eltelt 5 nap tapasztalatai, utasaink és autóbuszvezetőink visszajelzései alapján az alábbi módosításokat vezetjük be:

2009. április 6-tól, munkanapokon 6.30 és 8.00 óra között autóbuszainkra - az induló- és fordulóállomások kivételével - valamennyi ajtón lehetőség lesz felszállni.

Kérjük továbbá babakocsival utazóinkat, hogy a babakocsis piktogrammal ellátott ajtónál szíveskedjenek felszállni autóbuszainkra, mivel - utazásuk megkönnyítése érdekében - ezekhez az ajtókhoz visszahelyezzük a jegylyukasztó gépeket.

Természetes, hogy utasaink véleménye megoszlik az elsőajtós felszállítási rendszer megítélését illetően, de úgy gondoljuk, hogy az Önök segítőkész hozzáállásával jelentősen csökkenthetők a konfliktushelyzetek.

Egyetértünk azokkal, akik a jelenleg üzemeltetett járműpark egy részét nem tartják alkalmasnak a helyi közösségi közlekedési feladatok színvonalas ellátására, ezért még ebben az évben lecseréljük a teljes, régi Ikarus autóbusz-állományt új autóbuszokra.

Köszönjük és továbbra is figyelemmel kísérjük visszajelzéseiket az elsőajtózással kapcsolatban, nyitottak vagyunk a rendszer korrekciójára, hiszen társaságunk célja, hogy utasaink elégedettek legyenek szolgáltatásunkkal!

Együttműködünk, együtt működünk.

Pécsi Közlekedési Zrt."

Képünkön: a Rákóczi úti megállóban utasok szállnak fel az egyik Kertvárosba tartó buszra.

B. M.