Még több mint egy évig tart a munka a Pécs-Budapest vasúti szakaszon

2019. október 25. péntek 10:12

Még több mint egy évig tart a munka a Pécs-Budapest vasúti szakaszon

Csaknem két és fél éve tart a pálya átépítése a Pécs-Budapest vasútszakasz fővároshoz közelebb eső részén. Kelenföld és Százhalombatta között már „csak" kiegészítő és utómunkálatokat végeznek, ám ettől délre, Pusztaszabolcs felé azonban még nagy erőkkel dolgoznak. A beruházást végző cég tájékoztatása szerint a teljes projekt jövő év végére fejeződhet be.


2017 májusában álltak neki a Pécs-Budapest vonal legforgalmasabb, a késéseket illetően a legkritikusabb szakaszának gyakorlatilag teljes átépítésének. Pusztaszabolcs és Kelenföld között nemcsak a síneket cserélik, hanem új biztosítóberendezéseket telepítenek, fejlesztik az állomásokat és parkolókat alakítanak ki.

A vonatozók sok kellemetlenséget voltak kénytelenek elviselni az elmúlt esztendőkben, több időszakban buszra kellett szállniuk a vágányzár miatt. Napjainkban már a teljes Pécs-Budapest szakaszon járnak az InterCity (IC) vonatok, ám a hatalmas mértékű építkezés még nem ért véget, Pusztaszabolcstól sebességkorlátozás mellett haladnak a szerelvények.

A beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. arról tájékoztatta lapunkat, hogy a Kelenföld és Százhalombatta közötti szakaszon a vasúti pályához kapcsolódó kiegészítő és utómunkálatokat végeznek. Ennek keretében parkolókat alakítanak ki, lifteket, zajvédő falakat és közműveket építenek. Közölték, a tervezett ütemezésnek megfelelően haladnak, a projektet várhatóan 2020 harmadik negyedévében fejezik be a kivitelezők.

A NIF arról adott tájékoztatást, hogy a Százhalombatta-Pusztaszabolcs szakasz forgalom alatt történő átépítése nagy erőkkel zajlik. Augusztus 31-én már átadták a végleges vágányhálózatot, valamint az aluljárót a százhalombattai vasútállomáson. Az pályaudvar arculatának kialakítása 2020-ban fejeződik be.

Pusztaszabolcs felé úgynevezett zöldmezős, új vasúti pályaszakaszt építenek. Folyamatban vannak a közúti és vasúti csomópontok kialakítása, valamint a közműkiváltások. Iváncsa állomáson is folynak az építési munkák, a pusztaszabolcsi pályaudvaron pedig a végleges vágányhálózat fele már elkészült, jelenleg az aluljáró kialakítása zajlik. A tervezett befejezés időpontja jövő év vége.

A beruházásnak köszönhetően az erre alkalmas vonatok egyes részeken akár 160 kilométer/órás sebességgel is haladhatnak majd, a jobb infrastruktúra révén pedig a késések jelentős mértékben csökkenthetőek. Az IC-k nagyjából három óra alatt gyűrik le a vasúton 237 kilométeres távot Pécs és Budapest között. Hogy mennyivel csökkenhet a menetidő a fejlesztéseket követően, egyelőre nem ismert.

 

Palotás Péter - Fotó: NIF