Még a pécsi kesztyűre is kihat az ukrajnai helyzet, nyugaton valamivel könnyebb eladni az árut

2014. március 09. vasárnap 21:03

Még a pécsi kesztyűre is kihat az ukrajnai helyzet, nyugaton valamivel könnyebb eladni az árut

Manapság mintegy ötszáz pécsinek ad munkát a kesztyűk gyártása és értékesítése. Marczi Gábor, a termék népszerűsítése érdekében életre hívott klaszter vezetője szerint az értékesítés itthon leginkább az időjárástól függ, de a külföldi piacok esetében is változó sikerrel találnak vevőt. Most például az ukrajnai helyzet és a külföldi gagyi okoz nehézségeket.

Összességében sikeresnek ítéli a helyi cégek együttműködését a Pécsi Kesztyű Klaszter vezetője, bár akadnak gondok is.

- A Ferencesek utcájában található közös márkaboltunk a fejlődő időszakát éli, nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk mind a vevőinktől, mind az érdeklődőktől. Reméljük, hamarosan elérjük, hogy pénzügyileg is sikeresnek bizonyuljon a vállalkozás - mondta el munkatársunknak Marczi Gábor.

Azt mondja, úgy tűnik, összességében állandósul a már meglévő alkalmazottak száma, a tapasztalatok szerint ugyanis „ha egyik cégnél csökken is az létszám, általában egy másik vállalkozásnál növekszik a munkaerő iránti igény".

- A termék előállításával és értékesítésével foglalkozó nagyjából tíz-tizenkét cég összességében mintegy ötszáz főt foglalkoztat a városban. Ez a szám már évek óta alig változik. 

Marczi Gábor leszögezte, annak érdekében, hogy a munkavállalók létszáma a jövőben se csökkenjen, elengedhetetlenül fontos, hogy a pécsi kesztyű a hazai és a külföldi piacokon is újra jó pozícióba kerüljön.

- Sajnos az ukrajnai helyzet miatti bizonytalanság azonnal lecsapódott nálunk is. Kulcsfontosságú időszakban vagyunk, hiszen ezekben a hetekben indítanánk a termékek gyártását, ám a rubel árfolyamának esése miatt szinte eltűnt az eddig biztosnak hitt rendelésállomány. Ha mégis szállítunk kesztyűt Oroszországba, az a valuta gyengesége miatt csak magasabb áron kerülhet a polcokra - ecsetelte az értékesítési gondokat.

Hozzátette, a magyar piac időjárásfüggő, „a mostani enyhe tél pedig aligha késztette arra az embereket, hogy kesztyűt vásároljanak". Ennek ellenére az intenzív kampánynak köszönhetően hazai viszonylatban sikerült a tavalyi értékesítési szintet tartani.

- A nyugat-európai vásárlók szempontjából a helyzet kétarcú: egy kereskedői réteg az enyhe tél miatt nem rendel most, de több partnerünk visszatért. Összességében ezekben az országokban sikerül elérni egy nem túl magas, állandósult szintet - fogalmazott a klaszter vezetője.

A jövővel kapcsolatban elmondta, az együttműködés továbbra is a pécsi kesztyű értékeinek bemutatását tartja fontosnak, amit "elősegíthet az iparkamara és más helyi klaszterekkel folytatott közös munka". E mellett nagy hangsúlyt fektetnek a külföldről érkező, majd pécsiként forgalmazott gyengébb minőségű termékek visszaszorítása. 

Képünkön: készül a pécsi kesztyű.

Palotás P.