Még a pécsi kesztyűre is kihat az ukrajnai helyzet, nyugaton valamivel könnyebb eladni az árut
2014. március 09. vasárnap 21:03

Manapság mintegy ötszáz pécsinek ad munkát a kesztyűk gyártása és értékesítése. Marczi Gábor, a termék népszerűsítése érdekében életre hívott klaszter vezetője szerint az értékesítés itthon leginkább az időjárástól függ, de a külföldi piacok esetében is változó sikerrel találnak vevőt. Most például az ukrajnai helyzet és a külföldi gagyi okoz nehézségeket.
Összességében sikeresnek ítéli a helyi cégek együttműködését a Pécsi Kesztyű Klaszter vezetője, bár akadnak gondok is.
- A Ferencesek utcájában található közös márkaboltunk a fejlődő időszakát éli, nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk mind a vevőinktől, mind az érdeklődőktől. Reméljük, hamarosan elérjük, hogy pénzügyileg is sikeresnek bizonyuljon a vállalkozás - mondta el munkatársunknak Marczi Gábor.
Azt mondja, úgy tűnik, összességében állandósul a már meglévő alkalmazottak száma, a tapasztalatok szerint ugyanis „ha egyik cégnél csökken is az létszám, általában egy másik vállalkozásnál növekszik a munkaerő iránti igény".
- A termék előállításával és értékesítésével foglalkozó nagyjából tíz-tizenkét cég összességében mintegy ötszáz főt foglalkoztat a városban. Ez a szám már évek óta alig változik.
Marczi Gábor leszögezte, annak érdekében, hogy a munkavállalók létszáma a jövőben se csökkenjen, elengedhetetlenül fontos, hogy a pécsi kesztyű a hazai és a külföldi piacokon is újra jó pozícióba kerüljön.
- Sajnos az ukrajnai helyzet miatti bizonytalanság azonnal lecsapódott nálunk is. Kulcsfontosságú időszakban vagyunk, hiszen ezekben a hetekben indítanánk a termékek gyártását, ám a rubel árfolyamának esése miatt szinte eltűnt az eddig biztosnak hitt rendelésállomány. Ha mégis szállítunk kesztyűt Oroszországba, az a valuta gyengesége miatt csak magasabb áron kerülhet a polcokra - ecsetelte az értékesítési gondokat.
Hozzátette, a magyar piac időjárásfüggő, „a mostani enyhe tél pedig aligha késztette arra az embereket, hogy kesztyűt vásároljanak". Ennek ellenére az intenzív kampánynak köszönhetően hazai viszonylatban sikerült a tavalyi értékesítési szintet tartani.
- A nyugat-európai vásárlók szempontjából a helyzet kétarcú: egy kereskedői réteg az enyhe tél miatt nem rendel most, de több partnerünk visszatért. Összességében ezekben az országokban sikerül elérni egy nem túl magas, állandósult szintet - fogalmazott a klaszter vezetője.
A jövővel kapcsolatban elmondta, az együttműködés továbbra is a pécsi kesztyű értékeinek bemutatását tartja fontosnak, amit "elősegíthet az iparkamara és más helyi klaszterekkel folytatott közös munka". E mellett nagy hangsúlyt fektetnek a külföldről érkező, majd pécsiként forgalmazott gyengébb minőségű termékek visszaszorítása.
Képünkön: készül a pécsi kesztyű.
Palotás P.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Zivatarokra, sőt, felhőszakadásra is...
- Beszóltak a barátnőjének, pisztollyal...
- KSH: már 700 ezer felett jár a...
- Itt van Marco Rossi kerete - két...
- Hó végéig lehet nevezni a Virágos...
- Eltűnt egy 16 éves lány Pécsről,...
- Tragédia az M6-os baranyai szakaszán:...
- Elismerést vehetett át a Pécsi...
- Magáénak hazudta a talált tárcát egy...
- Ennyi volt: leállnak a pogányi...