M6-os: továbbra is mozog az alagút

2008. augusztus 13. szerda 16:00

M6-os: továbbra is mozog az alagút
A Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. és a kivitelező Mecsek Construction Group által - a megyei közgyűlés elnökének kérésére - szervezett szerdai pályabejárás célja az volt, hogy a tisztségviselő is meggyőződjön arról, a baranyai munkálatok az ütemterveknek megfelelően haladnak. A korábban beomlott alagútnál felgyorsultak a felszíni mozgások.

Az autópálya Pécs-keleti lehajtójánál a kivitelezőkkel közösen tartott sajtótájékoztatón dr. Hargitai János elnök elmondta, hogy a bejáráson azt tapasztalta, a munka  az ütemtervek szerint halad, s az alagutakkal kapcsolatos nehézségeket is megoldják majd.

Az elnök kijelentette, reméli, hogy mire a sztrádaépítés a végéhez közeledik, addig a kormány, s a parlament megtalálja a módját, hogy Pécsen túl Szentlőrincig legalább egy főút elkészüljön.
 
Hargitai ugyanakkor úgy vélekedett, mivel a Dunaújvárostól Pécsig tartó szakasz megépítésére és üzemeltetésére 400 milliárdot költ el az ország, ezért még 35 milliárdot „találni kellene" arra, hogy a Mohácstól a horvát határig tartó, 19 kilométeres pálya is elkészüljön.

Úgy véli, hogy - a jelenlegi tervekkel szemben - ezt 2013 előtt meg kell valósítani, és bízik abban, hogy az ősszel Pécsett tartandó kormányülés e téren áttörést hozhat.

Mint ismert, a Tolna megyét és Baranya megyét érintő szakaszon tervezett négy alagútnál továbbra is áll a munka, kedden lezárták az egyik kiszolgálóépülethez vezető utat, miután a korábban beomlott alagútnál a mérések azt mutatták, hogy a létesítmény deformációja, a felszín mozgása felgyorsult. Az "A" jelű alagút közel 140 méteren omlott be, s hozzávetőleg 80 méteres szakaszon megrepedt a szerkezet. 

Rakita András főmérnök ezzel kapcsolatban közölte: egy - két német és egy magyar mérnök által felállított - szakértői csoport keresi a műszaki problémák megoldási lehetőségét. Hozzátette, először biztosítaniuk kell a hatóságot arra vonatkozóan, hogy az alagútban végzett munka biztonságos, majd a beomláshoz közeli szakaszok megerősítésésének engedélyét kell jóvá hagyatniuk, ezt követően pedig meg kell határozniuk azt a műszaki megoldást, amellyel az alagutak tovább építhetők.

Rakita András szerint a szakértők által készített, és a hatóságok által is jóváhagyott jelentés várhatóan a jövő héten elkészül.

Képünkön: Hargitai János elnök és Rakita András főmérnök.

Kép és szöveg: B. M