Jól fogyott nyáron a Szalon, de a Tescoból eltűntek a pécsi sörök - a Radler bevezetése nem egyszerű

2013. október 02. szerda 14:42

Jól fogyott nyáron a Szalon, de a Tescoból eltűntek a pécsi sörök - a Radler bevezetése nem egyszerű

Nem megy zökkenőmentesen az új termékek piacra dobása a Pécsi Sörfőzdének, ám a megszokott termékekre viszonylag nagy volt a kereslet az idei nyáron. Thomas Traser cégvezető a Pécsi Újságnak azt mondta, a jelenlegi nehéz helyzetben az is nagy eredmény, hogy a cég nem vesztett piaci pozíciójából. A tervek szerint már az idén visszakerülnek a pécsi sörök a Tesco polcaira.

Nehéz szezonon van túl a magyar sörpiac, hiszen amellett, hogy a termelési költségek folyamatosan növekedtek és az idei esztendőben a jövedéki adót is megemelték, a kereslet éppen ellenkező előjelet mutat, csökkent ugyanis a folyékony kenyér népszerűsége.


A negatív folyamatok érzékenyen érintik a kétszáz főt foglalkoztató Pécsi Sörfőzde Zrt.-t.

- Termékeink közül az idei évben a Szalon sör teljesített jobban, a Pécsi Radler termékcsalád esetén a rendkívüli mértékben megnövekedett versenyben nehéz megőrizni a piaci részesedésünket - tájékoztatta hírportálunkat Thomas Traser, a pécsi gyár cégvezetője. Hozzátette: a marketingtevékenység mindkét márka esetén erősen hozzájárult ahhoz, hogy a tavalyi évinél magasabb fogyasztói árakon tudják értékesíteni a termékeket, így a sörfőzde piaci pozíciói sem romlottak.

Úgy látja, jó döntést hozott cég, mikor szorosabbra fűzte a viszonyt a Pécsi Tudományegyetemmel (PTE), valamint a várossal.

- Lehetőségeinkhez képest jól sikerült kiaknázni ezeket a kapcsolatokat, a városi és egyetemi rendezvények döntő többségén a város hazai sörei kaphatóak, és úgy gondoljuk, hogy az önkormányzat és a PTE számára is hasznos ez az együttműködés - fogalmazott.

Thomas Traser érdeklődésünkre elmondta, az alkoholmentes Radler, valamint a boltokban is kapható Pécsi Sör bevezetése nem megy egyszerűen.

- A rendkívül erős verseny miatt az új termékek piacra jutása nem minden esetben gördülékeny. A kereskedelmi partnerek erősen túlterheltek az új termékek áradata miatt, így az értékesítő kollégák extra erőfeszítéseire van szükség - ecsetelte a nehézségeket.

A Pécsi Sörfőzdének azonban nem csak az új termékek, de a Tesco esetében a régi márkák eladásával is akadnak gondjai, egy ideje ugyanis hiába is keresnénk a gyár termékeit az áruházlánc polcain.

- A nagy láncok minden évben változtatnak azon a beszállítói körön, amellyel egy adott szezonban együtt kívánnak dolgozni, és sajnos 2013-ban úgy döntöttek, hogy a Pécsi Sörfőzde termékeit nem forgalmazzák. Azóta is folyamatosan dolgozunk azon, hogy ez a helyzet megváltozzon, és reményeink szerint még idén a régióban, majd jövőre a teljes országos hálózatban újra elérhetően lesznek a márkáink - bizakodott a cégvezető.

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva