Jócskán csökkentek a Pannon Volánnál a járatkimaradások

2014. március 10. hétfő 12:40

A Pannon Volán tájékoztatása szerint januárban és februárban jelentősen csökkent a járatkimaradások száma, és jó kapcsolat alakult ki a közlekedési társaság és a katasztrófavédelem között a téli időszakban.

A cég közleménye szerint a rövid, alig kéthetes idei tél kedvezett a közúti közlekedésben résztvevőknek, így a menetrendszerinti forgalmat biztosító autóbusz társaságoknak. Ez a havas, jeges időszak azonban jó főpróbának bizonyult ahhoz, hogy láthatóvá tegye, kritikus helyzetben hogyan működik a Baranya Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a DDKK Zrt.-hez tartozó Pannon Volán ZRt. együttműködése.

Ez volt az első alkalom, hogy katasztrófavédelem koordinálta az utakon rekedt autóbuszok mentését azzal a céllal, hogy utas, fél órán túl, ne maradjon a helyszínen. Ez sikerült is, a Pannon Volán képviselőinek véleménye szerint a katasztrófavédelem magas színvonalon koordinálta a szükségessé vált mentéseket, a gyakorlat bizonyította a rendszer hatékony működését.

A társaság is igyekezett megfelelni az elvárásoknak, de tagadhatatlan, hogy az idei télen először használt GPS-es helymeghatározó rendszer kezelésével voltak kisebb zavarok, amelyek olyan tanulságokkal szolgáltak a mentésben résztvevőknek, amelyek segítik, hogy ilyenek a jövőben ne fordulhassanak elő.

Kétségtelen tény, hogy voltak ugyan járatkimaradások, de ezek elsősorban az elöregedett járműállomány miatt fordultak elő, elsősorban a hajnali, kora reggeli indulásoknál. Biztató volt ugyanakkor, hogy 2014 januárjában és februárjában a járatkimaradások - a tavalyi esztendő hasonló időszakához viszonyítva - jelentős mértékben csökkentek, köszönhetően az év végén és 2014 év elején forgalomba állított 33 új beszerzésű autóbusznak, amelyek lehetővé tették a nagyon öreg járművek kivonását.