Hajrá Strabag, hajrá Bókay!
2008. december 09. kedd 20:57

Mint azt Bókay Endre, pécsi országgyűlési képviselő a Pécsi Újság.hu-nak elmondta, hamarosan megtörténik a hivatalos bejelentés a közlekedési minisztérium részéről, jelenleg ugyanis forrásokat csoportosítanak át a kertvárosiak számára már-már létfontosságúnak tetsző útszakasz megépítésének finanszírozásához. Nemsokára készülnek a tervek is, hogy eldőlhessen, pontosan mennyibe kerül majd, s hány műtárgy szükséges a kétsávos, szintbeli kereszteződéseket kerülő, autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út megvalósításához.
Szentlőrinc is jól járna
A baranyai kisváros Pécs mellett önállóan lobbizott korábban az elkerülőért. Győrvári Márk polgármester maga is fórumok tucatjain emelt szót az útszakasz megépítéséért. Amennyiben pozitív döntés születik, a pécsi hatvanezres kertvárosi rész lakói mellett a szentlőrinciek is fellélegezhetnek. Nem mellékes az sem, hogy itt gabonalogisztikai központ is működik.
Mint korábban beszámoltunk róla, a tárca számára egy hatástanulmány több alternatívát is kínált, s ezek közül a második legköltségesebbre, ugyanakkor a legésszerűbbre esett a minisztérium választása. A 15-20 milliárdba kerülő szakasz az 58-as úttól kezdve vezetné tovább az M6-M60 forgalmát a sztráda miatt már korábban kisajátított nyomvonalon, s Szentdénesnél érné el a jelenlegi 6-os főutat.
Arról még nincsenek információk, hogy pontosan mikor kezdődhet el az építkezés, s mikorra valósulna meg a 110 kilométeres sebességre tervezett igazi elkerülő.
Az mindenesetre tény, hogy 2010-ben nemcsak az M6-os sztráda bekötése éri el Pécset, hanem a várostól kőhajításnyira lévő, addigra nagyüzemben termelő királyegyházai cementgyár is ontani fogja a kamionokat.
Óvatos becsléssel is mintegy félmillió tonna cementet visznek el a gyárból már az első évben közúton, ami azt jelenti: elkerülő híján a több ezer kamion Pécs belvárosán, vagy a Maléter Pál úton hajtana keresztül.
Ha valaki - esetleg kétségbe vonva a fent írtakat - nem bízna a pécsi MSZP-s képviselők érdekérvényesítő erejében, annak tudnia kell, hogy a cementmű mögött álló Strabag is hajtja az elkerülő ügyét. Ez pedig, a cég lobbierejét és kormányzati körökben való korábbi eredményeit tekintve okot adhat a 2010-es megépítésben való bizakodásra.
Korb Zoltán - Fotó: Mecsek Konzorcium
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Mire is emlékezünk pünkösd ünnepén, a...
- Nem tart sokáig a lehűlés, napokon...
- Baranyára is kiadták a...
- Fák árnyékában kicsit megpihenni...
- Hamarosan módosul jó néhány baranyai...
- Fagyi, gyümölcs és zöldség a NAV...
- Lottó, lottó, a heti remény: itt van...
- Tízmilliókat keresett egy baranyai...
- Tizenkét éve ölték meg Bándy Katát -...
- Amikor még a pécsi belvárosban is...