Hajrá Strabag, hajrá Bókay!

2008. december 09. kedd 20:57

Hajrá Strabag, hajrá Bókay!
Ugyan a közlekedési tárca minap beiktatott új vezetője még nem bólintott rá, a baranyai országgyűlési képviselők kész tényként kezelik: egy még Szentlőrincet is elkerülő gyorsforgalmival folytatódik az 58-as utat elérve véget érő M60-as autópálya.

Mint azt Bókay Endre, pécsi országgyűlési képviselő a Pécsi Újság.hu-nak elmondta, hamarosan megtörténik a hivatalos bejelentés a közlekedési minisztérium részéről, jelenleg ugyanis forrásokat csoportosítanak át a kertvárosiak számára már-már létfontosságúnak tetsző útszakasz megépítésének finanszírozásához. Nemsokára készülnek a tervek is, hogy eldőlhessen, pontosan mennyibe kerül majd, s hány műtárgy szükséges a kétsávos, szintbeli kereszteződéseket kerülő, autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út megvalósításához.

Szentlőrinc is jól járna

A baranyai kisváros Pécs mellett önállóan lobbizott korábban az elkerülőért. Győrvári Márk polgármester maga is fórumok tucatjain emelt szót az útszakasz megépítéséért. Amennyiben pozitív döntés születik, a pécsi hatvanezres kertvárosi rész lakói mellett a szentlőrinciek is fellélegezhetnek. Nem mellékes az sem, hogy itt gabonalogisztikai központ is működik.

Mint korábban beszámoltunk róla, a tárca számára egy hatástanulmány több alternatívát is kínált, s ezek közül a második legköltségesebbre, ugyanakkor a legésszerűbbre esett a minisztérium választása. A 15-20 milliárdba kerülő szakasz az 58-as úttól kezdve vezetné tovább az M6-M60 forgalmát a sztráda miatt már korábban kisajátított nyomvonalon, s Szentdénesnél érné el a jelenlegi 6-os főutat.

Arról még nincsenek információk, hogy pontosan mikor kezdődhet el az építkezés, s mikorra valósulna meg a 110 kilométeres sebességre tervezett igazi elkerülő.

Az mindenesetre tény, hogy 2010-ben nemcsak az M6-os sztráda bekötése éri el Pécset, hanem a várostól kőhajításnyira lévő, addigra nagyüzemben termelő királyegyházai cementgyár is ontani fogja a kamionokat.

Óvatos becsléssel is mintegy félmillió tonna cementet visznek el a gyárból már az első évben közúton, ami azt jelenti: elkerülő híján a több ezer kamion Pécs belvárosán, vagy a Maléter Pál úton hajtana keresztül.

Ha valaki - esetleg kétségbe vonva a fent írtakat - nem bízna a pécsi MSZP-s képviselők érdekérvényesítő erejében, annak tudnia kell, hogy a cementmű mögött álló Strabag is hajtja az elkerülő ügyét. Ez pedig, a cég lobbierejét és kormányzati körökben való korábbi eredményeit tekintve okot adhat a 2010-es megépítésben való bizakodásra.

Korb Zoltán - Fotó: Mecsek Konzorcium