Épülő M6-os: "lehet egy felüljáróval több?"

2009. szeptember 04. péntek 11:54

Látványosan épül az M6-os autópálya. Szekszárd és Pécs környékén autózva feltűnik a lázas munkálkodás. Ez eddig örömteli hír is lehetne, csakhogy az építkezést szinte kezdettől fogva balhék kísérik, azok pedig megkeserítik az ember szája ízét - írja a Szabad Föld.

Kirobbant a botrány a varázstintával kitöltött munkakönyvek miatt, folyamatos tulajdonjogi vitákról, trükközésekről hallani, az alagút-beszakadásokról nem is beszélve. Sokan kifogásolják, hogy fölöslegesen „furkálják" össze a dombokat, hiszen még a magas hegyek között kígyózó horvát autópályán sincs annyi alagút, mint amennyi nálunk lesz.

Újabban egy használaton kívüli vasúti pálya fölé felhúzott felüljáró borzolja a kedélyeket. A MÁV Pécs és Bátaszék közötti 64-es vonaláról van szó, amely a Mecsek keleti részének forgalmát szolgálta. A hatvanas években korszerűsítették utoljára, nem is csoda, hogy a kilencvenes évek végére kritikussá vált az állapota - emlékeztet a Szabad Föld.

Egy szakaszát lezárták, s a teljes leállás sem váratott sokáig. Azóta a természet visszahódította a területet, sok helyen belepte a föld a sínpárokat, fák nőttek ki a nyomvonalon.

Így van ez a most reflektorfénybe került Véménd és Palotabozsok közötti részen is, ahol az M6-os keresztezi a két települést összekötő vasútszakaszt és a vele párhuzamosan futó közutat. Ami legjobban felháborítja az embereket: súlyos pénzekből a sínek fölé is építettek felüljárót, vagyis nem vették figyelembe, hogy ott 1997 (!) óta nem jár vonat.

A teljes cikket elolvashatja itt: KLIKK!

Forrás: Szabad Föld Online