Emeletes busz, buszsáv, villamos
2010. július 27. kedd 18:40

A PTKE 2009-ben alakult azzal a céllal, hogy előmozdítsa a térség közlekedési szolgáltatóinak együttműködését, hatékonyabbá tegye a közlekedésfejlesztést, nagyobb hangsúlyt adva az utasok véleményének és a civil kezdeményezéseknek. A napokban ismertté vált fejleményekről beszélgettünk Gimesi Zoltán egyesületi elnökkel.
– Az elmúlt héten az utolsó stádiumba értek a tárgyalások a Mecsek-Busz Kft. és az önkormányzat között, így elvileg már nincs akadálya az őszi buszbeszerzésnek. Páva Zsolt polgármester úgy nyilatkozott, hogy vizsgálják az emeletes buszok közlekedtetési lehetőségeit, ugyanis a gyártó MJT ilyen járműveket is forgalmaz. Valóban lenne értelme az emeletes buszoknak Pécsett?
– A csuklós vonalakon lehetne a kedvezőbb helykihasználás miatt bevetni őket, ám esetükben mindenképpen számolni kell a hosszabb ideig tartó utascserével. Pécs földrajzi fekvéséből adódóan ráadásul elég sok az éles kanyar és az emelkedő, így valójában kevés az a viszonylat, ahol bevethető. Azonban én személy szerint kuriózumnak tartanám az emeletes buszok megjelenését, turisztikai szempontból is nagy jelentősége lenne.
– Folyamatban van a város közlekedési koncepciójának elkészítése, amelyben a nemrég lefolytatott utasfelmérés eredményeit is felhasználták. Ezek alapján a Zsolnay, Rákóczi és Siklósi úton buszkorridorok (sávok) létesülnének, néhány csomópont átépítésével. Ez megoldás a sokkal nagyobb terhet jelentő villamosberuházás helyett?
– Én jó ötletnek tartom, mert ezáltal az utazási idő csökkenthető lenne: a buszoknak nem kellene csúcsforgalomban a dugóban állniuk. Ugyanakkor szerintem ez csak átmeneti megoldásnak jó, ezeken a sávokon a későbbiekben villamospálya kialakítása lenne szükséges, mert a villamosok környezetvédelmi, hatékonysági szempontból egyértelműen a buszok előtt járnak.
– Minden bizonnyal komoly fejlesztések, változások következhetnek Pécs közlekedésében, legelőször az új buszokkal kapcsolatban. Mekkora hatást képes gyakorolni az egyesület a közlekedési szolgáltatókra, illetve melyikkel milyen a viszony?
– Hatást nem gyakorlunk senkire, inkább úgy mondanám, hogy javaslatokat szeretnénk tenni bizonyos közlekedési megoldások és fejlesztési lehetőségek bevezetésére, létjogosultságának a megvizsgálására.
Wágner Szilárd - Fotó: Kováts Judit
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Csípős éjszaka után zivatarok...
- Megérkeztek az ötös lottó...
- Alapításuk 150. évfordulóját...
- Már több mint félmillióan küldték...
- Több mint másfél hónapja hiába...
- Volt egyszer egy Tejbisztró:...
- Megdőlt egy szakállas országos...
- Ennyi volt: leállnak a pogányi...
- Baranyában is készülnek a nemzeti...
- Megható levelet írt egy pécsi szülő a...