EKF: sikeres tárgyalások, megállapodások Berlinben

2009. március 17. kedd 15:10

Március 11-15. között rendezték meg Berlinben az Intenational Tourism Bourse (ITB) nemzetközi turisztikai vásárt, amelyen a Magyar Turizmus Zrt. képviselte az Európa Kulturális Fővárosa programot. Ez Pécsnek, illetve a Pécs 2010 Menedzsment Központnak anyagilag is jelentős megtakarítást jelentett, hiszen anélkül több tízmillió forintot kellett volna fizetnie a városnak a pécsi programsorozat megjelentetéséért.

A nemzetközi turisztikai vásáron a Pécs2010 EKF program német nyelvű, a Magyar Turizmus Zrt. által megjelentetett, reprezentatív információs anyagát a magyar stand központi információs pultjain, kiemelt helyen vehették kezükbe a látogatók. Az eseményt jelentős sajtófigyelem kísérte. Az EKF-et is kiemelten bemutató, teltházas sajtótájékoztatót tartott Dr. Kovács Miklós turisztikai szakállamtitkár és Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke.

A szakmai napok eredményes tárgyalásainak köszönhetően a következő négy hónapban tucatnyi német médium látogat Pécsre, amit az EKF programról szóló PR tudósításaik fognak követni. Az ITB-n folytatott sikeres egyeztetések miatt több túraszervező vállalta, hogy saját törzsvendégkörüket időben rugalmasan (akár egy hónappal egy kulturális esemény előtt is) mozgósítva, utazásokat szerveznek Pécsre.

A Ruhrgebiet (Essen) standján is megjelentek a Pécset népszerűsítő kiadványok, és a vásáron jött létre a Magyar Turizmus Zrt. Dél-Dunántúli Marketingigazgatósága és a Ruhrgebiet között egy másfél éves turisztikai promóciós együttműködés, melynek értelmében a két fél egymás promóciós eszközeit, akcióit felhasználva kampányt folytat Európában.

A rendezvényen kötött megállapodások sorában kiemelkedik Európa egyik legnagyobb utazásszervezőjével, a DERTOUR-ral létrehozott együttműködés, melynek keretében egy másfél évre szóló komplex marketing kampány segítségével sok millió potenciális pécsi vendég érhető el.

A közös munka során a 2010-2011-es téli szezonig folyamatosan megjelenő, Magyarországot programozó katalógusokban és a touroperátor honlapján kiemelt helyen és terjedelemben jelenik meg Pécs, illetve a 2010-es programok. A DERTOUR több száz viszonteladója kéthavonta külön plakátokat, szórólapokat és online értesítéseket kap majd, melyek a pécsi utazási ajánlatra hívják majd fel a figyelmet.

Forrás: Pécs2010 Sajtóiroda