DDRFÜ: kezdődhet a villányi elkerülő építése
2010. február 12. péntek 12:48
A Dél-dunántúli régió mellékútvonal-hálózata rossz minőségű és hiányosan kiépített, a gyenge minőségű közutak aránya felülmúlja az országos átlagot, a burkolatok több mint 50 százaléka élettartama végén jár, vagy azon túl van.
Az 5701. jelű, Bóly térségéből induló és a közel 3 km hosszú villányi belterületi szakaszon áthaladó összekötő úton bonyolódik a a Duna-Dráva Cement Kft. beremendi gyáregységének tehergépjármű forgalma. Az intenzív nehézgépjármű forgalom a város lakóit fokozott balesetveszélynek és elviselhetetlen zaj-, rezgés- és légszennyezésnek teszi ki.
A napi közel 4000 áthaladó jármű közül a nehézjárművek részaránya megközelíti a 25 százalékot. A teherforgalom okozta negatív környezeti hatások nem csak a településen élőket, de a jelentős számban a térségbe látogató turistákat is sújtják. A folyamatosan növekvő forgalom veszélyezteti a település főutcáján kétoldalt sorakozó hangulatos, műemléki védelem alatt álló pincéket, présházakat, és idővel a város vonzerejének csökkenését eredményezheti.
A Villányt jelenleg átszelő út mellet, új nyomvonalon megépülő útszakasz jelentősége az, hogy a mellékutat használó igen jelentős mértékű nehézgépjármű forgalom elkerüli a település belterületét, csökkenti az ott lakókat érő káros környezeti ártalmakat, balesetveszélyt, rezgésterhelést. A település turisták által látogatott belterülete mentesül a tranzitforgalomtól. Az átlagos napi forgalom csaknem harmadára csökken.
Forrás: Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Idegen férfi neszezésére ébredt egy...
- Mesélnek a képek, merengünk a múltak...
- Egy héten át tartó rendőrségi razzia...
- Nagyon befűtenek: 34 fok is lehet...
- Rossz hír az allergiásoknak:...
- Együttműködik az MVM Zrt. a pécsi...
- Orbán Viktor: megszorítások helyett...
- Ismét elhalasztották a szombatra...
- Horvátország leghosszabb hídján is...
- Csaknem hetven fiatal zarándokolt...