Beomlott az M6-os egyik alagútja - FRISSÍTVE!

2008. július 24. csütörtök 10:28

Beomlott az M6-os autópálya egyik alagútja Bátaszéknél - értesült a TEOL.hu.

A négy alagút közül háromnál kezdték el a munkálatokat Bátaszék térségében. Ezek közül a leghosszabbnál az esőzések következtében 100 méter hosszú omlás következett be, mondta el TEOL.hu-nak Rakita András, a kivitelező konzorcium kommunikációs vezetője.


FRISSÍTVE:
(13:02)

Az MTI érdeklődésére a katasztrófavédelem megyei ügyeletén is megerősítették a hírt, de mint mondták, nem volt szükség a tűzoltók beavatkozására.

Az építtető konzorcium az MTI megkeresésére közleményben tudatta: hajnalban beomlott az M6/M60 autópálya Szekszárd és Bóly közötti szakaszán épülő egyik alagútjának egy kis része.

A Bátaszék névre keresztelt, a tervek szerint "A" jelű alagút beomlása előtt a szakemberek szerint már látható volt, hogy az alagút egy részének szerkezete több helyen megrepedt, ezért az esemény bekövetkeztekor az alagútban már nem volt munka, a gépeket kihozták. Személyi sérülés nem történt, a munkagépekben anyagi kár nem keletkezett - fogalmazták meg a közleményben.

Ismertették: az alagút déli portáljától számítva 520-570 méterre, mind a keleti, mind a nyugati járat, mintegy 100-100 méter hosszan omlott be. A járatok fölött mintegy 100 méter hosszú, 40 méter széles és 10-15 méter mély kráter keletkezett.

A vállalkozó az alagútépítési munkákat azonnal leállította, a munkaterületet lezárta és értesítette a hatóságokat, a vizsgálatok elkezdődtek. Az omlás helyszíne felett egy kajszibarack ültetvény volt, melynek tulajdonosát a vállalkozó szintén értesítette.

Jelenleg az alagútba senki nem mehet be, a további repedéseket, mozgásokat a szakemberek a felszínen figyelik, az időjárás javulását követően, a vizsgálatok eredményének ismeretében lehet majd megkezdeni újra a munkálatokat.

Rakita András, az építtető Mecsek Construction Group főmérnöke az MTI munkatársának kérdésére elmondta: az anyagi kár mértékének meghatározása folyamatban van. A bányakapitányság szakemberei megkezdték a vizsgálatot, ezt követi a közlekedési hatóság és a tervezők helyszíni vizsgálata, csak ezután kerülhet sor a technológiai javítás költségeinek meghatározására.

TEOL.hu/MTI