Az utasok szerint gyakran, a Tüke Busz szerint csak néha maradnak ki járatok

2022. július 21. csütörtök 15:40

Az utasok szerint gyakran, a Tüke Busz szerint csak néha maradnak ki járatok
Az utasok folyamatosan panaszkodnak, a késő, kimaradó pécsi buszjáratok miatt, s még a szolgáltató, a Tüke Busz Zrt. is elismeri a problémákat. A cég állítása szerint viszont a mulasztás nem éri el az egy százalékot, de arról nem szól a fáma, mennyivel kevesebb a nem teljesített vállalás.

 

 

Egy utas jelezte lapunknak, hogy a hét elején, illetve az elmúlt hét végén, a Fagyöngy utcából induló 55-ös utolsó járatra felesleges várni.

Reklamált a forgalmistánál, ahol udvarias választ kapott. Ne is számítson az indulásra, keressen magának más utazási lehetőséget, a Klinikák felé startoló utolsó gép átmenetileg nem közlekedik. Így egy jegy helyett kettőt lehet kilyukasztani a másik városrészig, azaz legalább 350 forint a ráfizetés. Pontosabban, oda-vissza már 700.

Azonban egyéb panaszokat is lehet hallani. A 31-es jelű esetében hasonló észrevételeket tettek az utasok.

Ilyen is van: emberséges ellenőr

Furcsa eset történt nemrégen egy városi buszon. Az egyik utas úgynevezett 30 napos bérlettel utazott, ami folyó hó 12-én lejárt. Emberünk bement a bérletpénztárba, vásárolt egy másik szelvényt, szintén 12-től, a folyamatosság jegyében. A Tüke Busz irodájában - egy csekély félreértés okán -, azonban 13-a került a papírra, bélyegző formájában. Természetesen jött az ellenőr, aki teljes joggal kiszúrta a dolgot. Az utas nem tudta volna bizonyítani az igazát. Leszálltak, megbeszélték a dolgot. Mivel tanú nem akadt, a mérlegelő, értelmes ellenőr „futni" hagyta a részben hibás ügyfelet. Igaz, ismerte, tudta jól, rendszeres bérlettulajdonossal hozta össze a sors.

Uránvárosból a 28-ast is lehet néha feleslegesen lesni. A 22-es, 23Y meg a 24-es rendre késik, de nem 1-2 percet, hanem sokkal többet. Mire visszaér a Fagyöngy utcáig, addigra összejöhet a 15 perc is. Ami az összes csatlakozást érinti.

Ezek után indokolt volt a közlekedési vállalthoz fordulni.

- Azt szeretnénk megtudni, hozzávetőleg mennyi gépkocsivezetőre lenne szükségük?

- Az idei évre tervezett feladatokhoz megközelítőleg 300 autóbuszvezetőre lenne szükség, de jelenleg a Tüke Busz Zrt.-nek nincs ennyi, ebben a munkakörben dolgozó munkavállalója. Az ország több városában is a közösségi közlekedési társaságok autóbuszvezetők hiányával küzdenek, amely a szabadságok idején különösen nehéz feladat elé állítja a cégeket. A hiányzó munkavállalók napi feladatait igyekeztek a forgalomirányításban résztvevő munkavállalóink a leghatékonyabb módon felosztani, azonban szabad kapacitás hiányában valamennyi járat pótlására nem volt lehetőségük. Júliusban idáig a kimaradt járatok száma nem éri el az egy százalékot, ami a forgalomirányítás szervezőkészségének és autóbuszvezetők megfeszített munkájának köszönhető - érkezett a válasz a Tüke Busz Zrt-től.

Fekete a tábla

Az amúgy nagyon hasznos elektronikus menetrendi tábla hónapok óta fekete a Rákóczi úton, a nagyáruház előtt. Illetve nem teljesen, mert azért a pontos időt mutatja. Mást nem! Egy telefonhívásra az ügyfelek gondjaival foglalkozó kolléga azt mondta, tudják, de nincsen hozzá megfelelő alkatrész.


Ezzel a felelettel sokat kezdeni nem lehet. Ha hisszük igazságtartalmát - mert mást nem tehetünk -, úgy olyan, mintha a pécsi polgárok állítanának valótlant. Vagy tényleg alig létezik gond, de mindenki pont arra kocsira akar felszállni, ami nincsen ott. Az sem derült ki, hány emberrel dolgoznak a forgalmisták.

De ezt az 1%-ot lehet másképpen is értelmezni. Napi 19 órás üzemidővel számolva, 30 napon 570 óráról beszélhetünk. Annak a vonatkozó százaléka 5 óra 42 perc. Mintha havonta annyi ideig egy busz sem moccanna egy adott napon, a megyeszékhelyen, akár csúcsidőben is.

Megpróbáltuk nem beérni ennyivel. De a munkabérre, kereseti lehetőségre vonatkozó kérdéseinkre nem érkezett válasz.

Ezt kezelhetjük üzleti titokként is, bár nem túl nehéz utánajárni az összegnek. Biztos, hogy nem sok, mert különben tolonganának a cég kapujában a sofőrjelöltek. A megbízhatóság romlásról, javulásról szóló lehetőségekre sem tértek ki a városi vállalatnál, a feleletükben.



 

 

Pucz Péter