A kommunizmus áldozataiért
2009. február 25. szerda 20:18

AKaritasz tanácstermében egy rövid ima után Dr. Révész Mária, az egyesület elnöke emlékeztetett az '56-os események borzalmaira, a társadalom minden rétegét érintő megpróbáltatásokra, az áldozatok és családjaik szenvedésére - egyebek mellett saját családjának tragédiáját is megemlítve. Hozzátette: az emlékezés feladata nemcsak a túlélőké, hanem a mai fiatalok lelkiismeretén is múlik, hogy méltón gondolhassanak a múlt nehezen felejthető szörnyűségeire.
TEKINTSE MEG KÉPGALÉRIÁNKAT: KLIKK IDE!
Ezek után átadta a szót Mayer Mihály pécsi megyéspüspöknek, akinek beszédét, amit szerkesztőségünk rendelkezésére bocsátott, az alábbiakban közöljük:
"A kommunizmust sohasem szabad csak egysíkú rendszerként felfognunk és megemlítenünk, mert céljaiban és reálszocialista megjelenésében összetett jelenség.
Gyökerében ugyanaz, mint a hitleri nemzeti szocializmus. A két ideológia kiinduló pontja:: kit ültetünk Isten trónjába? A felvilágosodás ateizmusára épül mind a kettő. Lefejezte a királyt és az Istent is erre a sorsra szánta. Úgy hitték, hogy Isten nélkül szabadabb az ember. Istent trónjáról letaszította, az emberi nagyságot dicsőítette és az üres trónba a nációt ültette.
Hitler a germán felsőbbrendű fajt, nációt rakta a trónra. E törekvéséhez elővette a régi germán pogány isteneket. Rasszista törekvéseiben a nem tetsző fajt és a neki nem tetsző felfogású embert ki akarta irtani. Így került sor a koncentrációs táborok felállítására, amelyen keresztül a zsidó néppel és a rabszolga erkölcsű kereszténységgel le akart számolni.
A marxista kommunizmus az Isten trónjába a proletárt helyezte. Istent, vallást kihalásra ítélte.
Lenin külföldi támogatással, a leplombált vagonban hazatérve, sikeresebb felkelést produkált, mint ahogyan támogatói szándékolták. Sztálin „hősiesen" folytatta a bolsevik diktatúrát, a nem tetsző személyeket a gulágra ítélve. Bár azt mondják, szuronyhegyen nem lehet sokáig ülni, a kommunistáknak mégis csak sikerült. A szatelita országok elkötelezettsége és diktatúrája kultúrájuktól függően más és más volt.
Nézzük most meg milyen fonalakból készült a kommunizmus szőttese?
Politika: tömeggé tenni az embert!
Ezzel megszűnik az egyéni gondolat, a személy, s ezzel ellenőrizhetővé, sőt kultúrált csürhévé válik az ember.
Ehhez kellett az új gazdasági struktúra: Gépállomások; Állami Gazdaságok; Termelő Szövetkezetek ( első típusú, második típusú , ma errő már nem is tudnak)
Új világnézet: marxista ateizmus, amelyet célzatosan tudományosnak neveztek. A tudományt és a világnézetet szándékosan keverték össze. Még ma is csak kevesen tudják mi a különbség világnézet és világkép között.
A manipulált ész az előrevivő, - míg a vallás a sötétség!
A pótvallás (majmolás!) bevezetése. „Ha nem hal ki a vallás, akkor mi magunk alakítsunk egyet!" Kisdobos, úttörő, KISZ avatás KISZ esküvő, társadalmi temetés. Ezzel új, a párt naponkénti érdekeit tükröző elvárást, társadalmi erkölcsöt sugalltak. Így akarták az új embert, a h o m o szovjetikuszt kialakítani. Mivel a kommunizmus pótvallás is volt, nem elég a fejeket kitisztítani, hanem a szívet is kellene!
Akik e törekvésben ellenfélnek számítottak akár politikailag, akár gazdaságilag, akár világnézetileg, akár erkölcsi tartásban, azokat lehetetlenné lehetett és kellett tenni.
Az ideológia ehhez a „haladás" jelszava volt. A haladás csak baloldali, csak kommunista.
Minden más reakciós, burzsoá, kulák, klerikális, felforgató, szabotázs.
Aki a haladás ellenfele, az az emberiség ellensége. Az ellenség pedig likvidálható a haladás érdekében. Sőt, kiirtandó! Ezért nincs a mai napig a baloldalnak bűne és áldozata, mert az emberiség ellenségei nem lehetnek áldozatok! Így érthetjük meg, hogy a Terror háza miért hazugság!
Ez a háttere annak, hogy a mai parlament többsége, és a társadalom többsége sem ítéli el a kommunizmus bűneit. Nem mer az áldozatok mögé felsorakozni, mert családokon, ismerősökön, keresztül keveredik a bűnösök és az áldozatok személye!
Ezért oly nehéz az országot az erkölcsi válságból kivezetni. Amint látjuk a krízis oka nagyon összetett.
Beszélünk és feltárjuk az áldozatok szenvedését, még ma is hátrányos helyzetét, családjaik még ma is periférián való helyzetét. Ez azonban kevéssé vezet a jövőbe, hoz megoldást társadalmunknak.
Nagy problémának látom, hogy generációk vallási, társadalmi, erkölcsi alulképzettségben vannak. Ezt az alulképzettséget nem tekintik kulturális hiányként. Az általános műveltség vallási téren a legmegrázóbb, legtragikusabb. Ezért is a változáshoz, megújuláshoz a bukott kommunizmus struktúráit kívánják csak jobbítani és nem az embert.
Az új embert, új vallások szekta szintjén, az új erkölcsöt a tudományoskodás többségi szavazataiba csomagolva, az új társadalmat a képzetlen tömegember demokráciájában, az új gazdaságot személyek nélküli struktúrával, a vad kapitalista módszerekkel.
Van? Lesz kiút? Bizonyos jelek már fényvillanásokat láttatnak. Nő a vallásosság igénye. A zárt világon túlmutató erőre, szeretetre, megértésre vágyódunk
Isten trónjából már takarítják az ideológiai szemetet. Nagy kérdés és feladat megtalálni újra a szerető, az embernek igent mondó Istent. Van e bátorságunk visszahelyezni az igaz Istent a trónjába? Istent, aki mégiscsak szeret minket, embereket együttesen és nem szekértáborokban. Nem osztályokba és rasszokba osztottan.
Lesz jövőnk, ha hódolunk, Előtte, ha szívünk trónján is helyet kap az igaz Isten."
EQM
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Tízmilliókat keresett egy baranyai...
- Orbán Viktor: Ukrajna uniós...
- Egy baranyai fiú is bekerült M2...
- Nyugdíjas tűzoltó ezredes oltott egy...
- A Tüke Busz szerint még nincs akkora...
- Két autó ütközött Mohácson, mentőre...
- Baranyai tűzoltók is erősítik a...
- Tényleg aranyáron adják a lángost és...
- Kommandósok ébresztettek egy...
- Nyoma veszett egy 52 éves pécsi férfinek