Tudatosítani kell az ország értékeit

2010. november 24. szerda 08:54

A kormány olyan kommunikációs stratégiát tervez, amely a magyar lakosságban tudatosítja, a külföldi nyilvánossággal pedig megismerteti Magyarország európai jelentőségű értékeit - közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) kormányzati kommunikációs államtitkársága az MTI érdeklődésére.

Mint tájékoztattak: Magyarország 2011 első félévében esedékes EU-elnöksége alatt csaknem kétszáz "lakossági és kulturális jellegű, a nagyobb nyilvánosságot megszólító" kísérőrendezvényt szerveznek kisebb részben Magyarországon, nagyobb részt pedig több nyugat-európai nagyvárosban. E rendezvényekkel azt szeretnék elérni, hogy az elnökség idején a politikai célok mellett közelebb hozzák az uniót a magyar, Magyarországot pedig az európai polgárokhoz - hangsúlyozták, hozzátéve: a zeneművészettől a feltalálókig, a régmúlttól a jelenig több magyar értékre fel kívánják hívni a figyelmet.

Kiemelték: a kormány különösen fontosnak tartja, hogy Magyarország elnöksége mellett januártól arra is nagy hangsúlyt helyezzenek, hogy 2011 az önkéntesség európai éve az unióban.

Célcsoportjaik között kiemelt helyen szerepelnek a fiatalok, az elnökség december végén induló, hivatalos honlapján pedig "minden eddiginél több teret" kapnak majd a kulturális tartalmak - ígérték.

A kormány olyan szakmai partnert keres céljainak megvalósításához, amely képes a legjobb minőségű szolgáltatást nyújtva elvégezni az elnökséggel kapcsolatos lakossági és kulturális kommunikáció médiatervezési, médiavásárlási, továbbá kreatív tervezési és gyártási feladatait - közölték.

(mti)