Reggeli lapszemle: kitart a Fidesz kétharmada

2011. április 14. csütörtök 07:44

Őrzi a Fidesz-KDNP a kétharmados többséget a biztos szavazó pártválasztók körében - tartalmazza a Századvég Alapítvány legfrissebb felmérése, amelyet a csütörtöki Magyar Nemzet ismertet. A Népszava, mai számában arról ír, a BKV százmilliókért venne új járműveket.

Magyar Nemzet: A március végén készült országos, reprezentatív adatfelvétel tanúsága szerint a biztos szavazó pártválasztók körében a Fidesz-KDNP 59, az MSZP 19, a Jobbik 12, az LMP pedig 8 százalékon áll.

Az elemzés szerint a Fidesz-KDNP kitartó politikai fölénye két okra vezethető vissza: Orbán Viktor kormányfő személyes elfogadottságára és az ellenzéki erők hiányosságaira.
A felmérés szerint Orbán Viktor ma is a legnépszerűbb politikus a magyar pártmezőnyben, a megkérdezettek 42 százaléka kedveli, 36 százaléka utasítja el. Ugyanez az érték a legnagyobb ellenzéki párt, az MSZP vezetője, Mesterházy Attila esetében 18, illetve 51 százalék.

A Századvég Alapítvány tájékoztatása szerint a kormányfő által képviselt, Magyarország megújul célkitűzéssel a választók 57 százaléka ért egyet, és mindössze 18 százaléka ellenzi.

A felmérésből kiderül, hogy az MSZP eddig nem tudta helyreállítani a párt iránti minimális bizalmat sem. Gyurcsány Ferenc közéleti visszatérésével a volt miniszterelnök népszerűtlensége is újjáéledt: a felnőtt lakosság kétharmada utasítja el őt, így továbbra is lefelé húzza a pártot - olvasható a napilapban.

A Magyar Nemzetben közölt adatok szerint az LMP változatlanul elsősorban a városi, nagyvárosi fiatalok pártja, politikai akciói is szinte kizárólag ebben a közegben népszerűek. A Jobbik szavazatszerző képességét elutasítottsága blokkolja, amely jelenleg 53 százalék.

Népszava: Minimális önrész mellett, odaítélt - de még le nem hívott - uniós forrásból akár a százmilliárd forintot is meghaladó összegért venne új trolikat és villamosokat a BKV - erősítette meg Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a Népszavának.

A napilap szerint ha sikerül a BKK terve, akkor a már ötödik éve közlekedő Combino villamosokkal megegyező hosszúságú, új járművek állhatnak forgalomba az 1-es villamos vonalán 2015-től. Rövidebb, de szintén alacsony padlós új szerelvények közlekedhetnek fél tucat más vonalon is, valamint csaknem száz új trolibusz is érkezhet a fővárosba.

A Népszava azt írta: a határidők szűkösek, viszont minimális - talán a főváros megszorító költségvetéséből is kigazdálkodható - önrész mellett százmilliárd forintos járműbeszerzésre nyílik lehetőség az EU kohéziós alapjában 2013-ig rendelkezésre álló összegből.

A tervezett programban a villamosok körülbelül hatodát és a trolibuszok mintegy kétharmadát le lehetne cserélni - nyilatkozta a lapnak a még áprilisban a fővárosi közgyűlés elé kerülő koncepcióról a BKK vezérigazgatója.

(mti)