Reggeli lapszemle: cseh gépeket kaphatnak a Gripen-pilóták

2010. november 25. csütörtök 07:53

A 2004-ben bezárt taszári légibázis az állami vagyon kezelésének legdurvább, legpazarlóbb példája - mondta Szita Károly kaposvári polgármester a Magyar Nemzetnek. Roppant olcsón juthatna L-159-es Alca repülőgépekhez a Magyar Honvédség - értesült a Magyar Hírlap.

Magyar Nemzet: A 2004-ben bezárt taszári légibázis az állami vagyon kezelésének legdurvább, legpazarlóbb példája - mondta Szita Károly kaposvári polgármester a Magyar Nemzetnek.

Szita Károly fideszes polgármester szerint millárdos értékek mentek tönkre, a repteret felverte a gaz, a laktanyát széthordták. Nem ártana egy kormányzati vizsgálat arról, hogy mit műveltek az elmúlt nyolc évben - jelentette ki a lap csütörtöki számában.

A polgármester reagált a Progresszív Intézet vizsgálatára is, amely szerint Kaposvár az öt legeladósodottabb megyei jogú város közé tartozik, az önkormányzat által kibocsátott kötvények és fejlesztési hitelek a 13 milliárd forintot is meghaladják.
Szita Károly leszögezte: hitelt csak annak adnak, aki erős vagyoni-pénzügyi háttérrel rendelkezik, és akiről tudják, hogy vissza is fizeti. Úgy vélte, Kaposvár mindkét tulajdonsággal rendelkezik.

A polgármester elmondta: 2007 és 2010 között több mint 21 milliárd forintot fordítottak városfejlesztésre. A hitelek felvétele szerinte elkerülhetetlen volt, mert a kormányzat nem adott megfelelő támogatást.


Magyar Hírlap: Roppant olcsón juthatna L-159-es Alca repülőgépekhez a Magyar Honvédség - értesült a Magyar Hírlap.

A lap csütörtöki száma szerint az erről szóló tárgyalások még a Honvédelmi Minisztérium (HM) előző vezetésével indultak. Az Aero Vodochody a.s. gyártmánya kategóriájában az egyik legjobb, s ezen a Gripen-pilóták is edzhetnek. A magyar honvédség pilótái évente egyenként száz órát gyakorolnak az L-159-es Alca repülőgépeken.

A HM egyik meg nem nevezett munkatársa a lapnak azt mondta, hogy valamilyen köztes, mindkét fél, azaz a gyár és a légierő számára is hasznos megoldást keresnek.
A lap más forrásból úgy értesült, hogy az L-159-eseket jelképes összegért vagy rendkívül kedvező áron adnák, a repült idő alapján kellene fizetni. Az üzlet előnye lenne, hogy a gépeket a magyar légtérben, és nem Csehországban használnák a pilóták, mint most. A gép ára a piacon a Gripennek a fele, harmada, a kifizetendő összeg a felszereltségtől függ - írja a lap.


(mti)