MÁV - VDSZSZ: folytatódik a háború
2008. február 06. szerda 14:20
A szerdai nappalos műszakban a MÁV Zrt. pályavasúti, forgalmi területén 2.710 munkatárs közül 148 sztrájkol (5,5 százalék), s 2.548 vasutas dolgozik a vasúttársaság adatai szerint.
Budapest főpályaudvarai közül csak a Déli pályaudvaron van némi forgalom, a Keleti és a Nyugati pályaudvar állt szerdán reggel - tapasztalta az MTI tudósítója.
A Déli pályaudvaron 9.20-kor indult egy személyvonat Székesfehérvár irányába, 9.50-kor Dunaújvárosba, 10.25-kor Győrbe, Komárom érintésével és 12.55-kor Nagykanizsára. A Nyugatiból egyetlen vonat sem indul és nem is érkezik oda, a Keleti pályaudvaron egyetlen vonat indulása szerepelt a hirdetőtáblán: 8.20-kor indult egy személyvonat Szolnok felé.
A debreceni vasútállomás is szinte teljesen kihalt az MTI helyszínen tartózkodó tudósítójának jelentése szerint.
Nyíregyháza és Debrecen térségében az összes vonat áll, a hajnali órákban mindössze egy-egy 40 személy befogadóképességű úgynevezett BZ motorvonat indult el Debrecenből Nyíregyházára, illetve Püspökladányba.
A Hajdú Volán szerdán reggel is két autóbuszjáratot indított a fővárosba, s a nap folyamán még további két járat indul.
Komárom-Esztergom megyében hétfőn és kedden állt a vasúti közlekedés, szerdán Komáromban reggel nyolc óráig három vonat maradt ki, Esztergom irányából a vonatok esetlegesen járnak.
A Vértes Volán járataira a vasúti bérletekkel fel lehet szállni, a vállalat szerdán 6 új járatot állít forgalomba, ebből ötöt Tatabánya és Budapest között.
Megtelnek a Borsod Volán Zrt. Budapestre közlekedő autóbuszai, minden hely foglalt, a társaság újabb járatok indítására is felkészül. Szerdán reggel két buszt indított el a Borsod Volán Miskolcról Budapestre, az ülőhelyek mindegyike foglalt volt.
A Gemenc Volán vezetése is megegyezett a MÁV-val a vasúti menetjegyek elfogadásáról, így szerdán délelőtt tíz órától Tolna megyében is érvényesek a buszokra a MÁV utasbérletek, illetve megváltott vonatjegyek.
A VDSZSZ és a MÁV szerda délelőtti eredménytelen tárgyalása után Bárány Balázs, a VDSZSZ vezető ügyvivője újságíróknak elmondta: a munkáltató nem ajánlott semmit a tárgyaláson, továbbra is kitart korábbi álláspontja mellett.
Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója hangsúlyozta: továbbra sem tartják indokoltnak, jogosnak, gazdaságilag teljesíthetőnek a szakszervezet követelését.
Bárány Balázs szerint követelésük 11-12 milliárd forintból rendezhető lenne. Hozzátette: a MÁV üzleti tervében 300 milliárd forint szerepel a kiadási oldalon, ehhez képest a VDSZSZ követelése kis hányadot képez.
Zsoldos Marianna elmondta, hogy a még elégséges szolgáltatást illetően sem közeledtek az álláspontok. A MÁV álláspontja szerint az elégséges szolgáltatás keretében kiszámítható közlekedést kell biztosítani.
A szakszervezet szerint kedd este a MÁV menedzsmentje 5.000 forintos kifizetéseket ajánlott fel a dolgozóknak, így próbálva rábírni őket, hogy kilépjenek a sztrájkból.
Zsoldos Marianna ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: az 5 ezer forint jutalmat azoknak adják, akik biztosítják a közlekedést, és a jutalom kifizetéséről visszamenőleg is intézkedni fognak.
A VDSZSZ továbbra is azt követeli, hogy a minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot személyenként a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék többlet bérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék mellett a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára, a MÁV-Start Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. munkavállalóinak.
"A magyar adófizetőknek ígérhetem, hogy semmilyen felelőtlen túlköltekezést nem fogok támogatni: a MÁV privatizációs bevételeit nem újabb fizetésemelésre, hanem a vasút modernizálására, az utasok érdekeinek kiszolgálására fordítjuk majd" - fogalmazta meg álláspontját Kákosy Csaba.
A gazdasági és közlekedési miniszter szerda délelőtti közleménye szerint a VDSZSZ-en kívül immár minden érintett szervezet világosan látja és kimondja, hogy a sztrájk követelései irreálisak. A miniszter úgy látja, hogy tudja ezt Gaskó István is, aki a MÁV vezető beosztású alkalmazottjaként és felügyelőbizottsági tagjaként pontos információkkal rendelkezik a vasúttársaság pénzügyi helyzetéről és arról, hogy milyen szolgáltatás-javító fejlesztésekre lenne szükség.
(mti)
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- A Baranyában fészkelő fekete...
- Mi lesz veled, uránvárosi piac? A...
- Itt van Marco Rossi kerete - négy...
- Minden iskolába megérkeztek az...
- Leáll a tévé, a telefon és az...
- Több mint hatezer új hallgatója lesz...
- Valóság lehet az álom: egy új klinika...
- Tragédiával indul a hét: gázolt a...
- Szeptember 5-ig lehet jelentkezni az...
- Baranyában is pusztítják a...