Átgurult a hordó Magyarország legújabb Duna-hídján, hamarosan teljesen elkészül

2024. március 15. péntek 13:18

Átgurult a hordó Magyarország legújabb Duna-hídján, hamarosan teljesen elkészül

A Duna Aszfalt kivitelezésében zajló projekt a záró szakaszában jár, a tervek szerint májusban már a műszaki átadás-átvétel is elkezdődhet, számolt be róla a Magyar Építők.

 

 

 

Foktő térségében március 14-én megtartották a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében épülő Kalocsa-Paks Duna-híd hordógurítását. Az építőipari hagyományokat követő eseményre azt követően kerülhetett sor, hogy idén januárban a közel 1 kilométeres építményen teljessé vált a pályalemez. Ahogy azt az akkor beszámolónkban is jeleztük, ezt az tette lehetővé, hogy a balparti ártéri híd, majd a jobbparti ártéri híd szerkezetének betolását követően január 26-án a középső elemet képező mederhíd is bezárult.

A csütörtöki eseményen a hordógurítás a három elemből álló építmény bal ártéri hídjáról indult, amely után a mederhíd látogatására is lehetőség nyílt.

Az eseményen elhangzottak szerint régi hagyomány, hogy egy híd elkészültét hordógurítással ünneplik. A hídépítők ugyanis a hagyomány szerint megegyeztek az ördöggel, hogy sikeres legyen az építkezés, viszont az ördög az első átkelő lelkét kérte fizetségül. Emiatt elsőként egy hordót szokás a hídon átgurítani, hogy az felfogja az átkot.


Rendkívüli kihívások közepette is sikerült tartani a határidőt

Az eseményen felszólalva Pántya József az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára azt hangsúlyozta, bár helyettes államtitkárként kapta a meghívót, az út- és hídépítési szakmát magáénak valló embereként érkezett. Úgy fogalmazott, a munka előre haladásából látszik, hogy jó kezekben van a projekt, de az elismerést a kivitelezőn túl minden résztvevőre kitágítaná, mert óriási csapatmunka folyik az építkezésen.

A Fővállalkozó Duna Aszfalt Zrt. képviseletében Varga Antal igazgatósági tag köszöntötte a jelenlévőket. Beszédében kitért arra, hogy az elmúlt időszakban számos folyami híd építésében vett részt a Duna Aszfalt Zrt., melyek közül a Kalocsa-Paks Új Duna-híd a leghosszabb egybefüggő műtárgy, a maga 946 méteres hosszával. Méltatta a megvalósításban résztvevő mintegy 800 fő áldozatos munkáját, beleértve a Megrendelő, a Fővállalkozó, a Tervező és az alvállalkozók munkatársait.

Ezek a munkálatok vannak még hátra

A beruházó Építési és Közlekedési Minisztériumnak az esemény után kiadott közleménye szerint a híd átadásáig még számos befejező munkafolyamat van hátra. Ennek megfelelően a hídpálya szigetelése- és aszfaltozása, a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjel festések, korlátok- és más hídtartozékok elhelyezése, a közvilágítás szerelése, a híd monitoring és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és légi akadály jelző fények felszerelése következik ebben az időszakban.

Az eseményen elhangzottak megerősítették, hogy a projekt a zárófázisában tart, a tervek szerint májusban már elindulhat a műszaki átadás-átvétel.

Forrás: magyarepitok.hu