Általános iskolai igazgatók szerint hiánypótló a pedagógus kar

2013. június 02. vasárnap 08:23

Az Általános Iskolai Igazgatók Országos Szövetsége fontos, hiánypótló intézkedésnek tartja a pedagógus kar létrehozását - közölte a szervezet az MTI-vel.

Jeszenszkyné Gallai Gabriella elnök által jegyzett közleményben rámutattak: a kar megalakulása azért támogatandó, mert régóta várt szerepet tölt be az egységes szakmai álláspont megjelenítésében. Jelenleg a pedagógusoknak ugyanis nincs olyan szervezetük, amely minden műveltségterületre vonatkozóan országos szervezettséggel rendelkezne - fejtették ki. Kitértek arra is, hogy a szakmai tagozatok megalakulásával megvalósulhat, hogy véleményükkel érdemben befolyásolhatják a szakterületüket érintő döntéseket.

Úgy látják, hogy az állami intézményekben dolgozó pedagógusok automatikus taggá válása a hivatás presztízsét növeli, a több mint százezer tagú testület az ország legnagyobb hivatásrendi szervezete lesz.

A szervezet támogatja a pedagógus etikai kódex magalkotását is, hozzátéve, hogy a pedagógusok túlnyomó többsége életmódját és munkáját tekintve jelenleg is az írott és íratlan normáknak megfelelően él és végzi nevelő-oktató tevékenységét.

Az etikai kódex elsősorban a kevésbé normakövető kollégáknak jelent majd útmutatást - jegyezték meg, kiemelve: a kódex lehet hivatkozási alap, segítséget nyújthat a pedagógus pálya méltó elismerésének visszaállításában is.

A szövetség a köznevelési rendszer megújításától a minőségi nevelést és oktatást szolgáló intézkedéseken túl a pedagógusok élet- és munkakörülményeinek javítását, a kiszámítható előrejutási lehetőséget, teljesítményhez kötődő minősítési rendszert és az értelmiségi pályához méltó bérezést garantáló életpályamodell bevezetését várja a kormánytól.

Az országos szervezet, illetve jogelődje, a Budapesti Általános Iskolai Igazgatók Kollégiuma (BÁIK) 1991 óta tesz erőfeszítéseket az igazgatók munkájának könnyebbé tételéért, elismertetéséért, a vezetők szakmai támogatásáért, az igazgatók szakmai képviseletéért - írták.

Fontosnak tartják az oktatáspolitikai célok, tervek, jogszabályok kidolgozásában, véleményezésében való részvételt, az igazgatói hivatás etikai normáinak kidolgozását és a korszerű vezetői munkához tanácsadás és segítség nyújtását. Ennek érdekében képviselőik részt vesznek az Országos Köznevelési Tanács és a Pedagógus Civil Fórum munkájában.

(mti)