Áprilistól tilos luxuscikket reklámozni
2011. március 22. kedd 08:25
Pekingben a jövőben nem reklámozhatók utcai plakátokon a luxuscikkek, és a hirdetésekből el kell tűnniük az autók, a lakások, vagy például a borok reklámjában gyakran használt mennyei, luxus és csúcsminőség szavaknak.
A pekingi ipari és kereskedelmi kamara április közepéig adott haladékot a cégeknek, hogy a plakátokat eltávolítsák a kínai főváros utcáiról. Azt követően átszámítva 800 ezer forint feletti bírság vár azokra a cégekre, amelyek megszegik az előírásokat.
Hasonló intézkedést hoztak a dél-kínai metropoliszban, Csungkingban (Chongqing), ott az ingatlanreklámoknál vezettek be korlátozásokat.
Elemzők rámutattak: az intézkedésekkel a kínai vezetésnek nyilvánvalóan az a célja, hogy a luxuscikkek reklámozásával ne mélyüljön tovább a szakadék a szegények és a gazdagok között.
(mti)
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Új életre kel a Széchenyi téren az...
- Egyelőre nem nyitott ki a pécsi...
- Több mint fél évszázada kezdték...
- Negyven százalékkal is csökkenhet...
- Emléktáblát avattak a pécsi...
- Októberben 161 földmozgást...
- Szikével támadt egy férfi egy másikra...
- Csaknem húsz éve volt utoljára havas...
- Jól járhatnak azok az autósok, akik...
- Zsákszámra önthetjük a palackokat az...

