Nyitray két futamon is dobogóra ért
2008. október 01. szerda 12:54

A 24H Series nemzetközi megbízhatósági sorozat dubai futamán már korábban eredményesen bemutatkozó Nyitray Béla szombaton a hungaroringi 12 óráson állt rajthoz az Endurance Club Hungary egyik pilótájaként (Gáspár Istvánnal, Herter Gusztávval, Fekete Lászlóval).
Szereplésük annak ellenére a lehető legjobban végződött, hogy menet közben számtalan technikai probléma hátráltatta őket - többek között csak féltengelyt háromszor kellett cserélniük. Érdekesség, hogy sorra a vadonatúj alkatrészek mondtak csődöt, és végül azt szerelték vissza, amivel Dubaiban mentek az év elején, az pedig ezúttal is hibátlanul teljesített...
A kis 1.6-os Fiesta azonban így is kategóriája élén végzett, annak is köszönhetően, teszi hozzá a pilóta sportszerűen, hogy legnagyobb ellenfelük egyébként gyorsabb gyári Suzukijával még több műszaki gond adódott. Mindemellett a csapat kitűnő teljesítményét igazolja, hogy abszolútban (a csúcskategóriás Porschék, BMW-k között) is a 10. helyen értek célba.
Nyitray Béla a Hungaroring mellett egy másik sorozatban, a Gyorsasági Zóna Trófea viadalán is ugyanezen a hétvégén volt érdekelt. A Salzburgringen szombaton és vasárnap is rendeztek egy-egy futamot. A pécsi pilóta eredetileg mindkettőn el akart rajtolni, ám a hungaroringi időbeosztás ezt végül lehetetlenné tette.
Szombaton így „nullázott" egyet, ám a vasárnap reggeli rajton már ott volt - mivel ez a rajtsorrend az előző napi futam eredményét tükrözte, az utolsó rajtrácson... Ám mintha nem is lett volna a majd' hatszáz kilométeres út, és az előző egész napos verseny a lábában, itt is remekül nyomta a gázpedált, és már az első körökben hét helyet előrelépett.
A további menetelésnek már a technika és a lóerők parancsoltak megálljt, hiszen az itt is „összeengedett" mezőnyben (akárcsak Mogyoródon, együtt indultak a kicsik és az erőgépek, csak külön értékelték a kategóriákat) az ő Peugeot-jának ezek voltak a határai. Így a 10. rajtkockából, ráadásul egy jóval erősebb M3-as BMW-vel induló legnagyobb vetélytársát sem tudta már befogni, azaz végül egy ezüstserleggel gazdagodott.
Ha csak minimális előnnyel, de ezzel együtt is még mindig vezeti kategóriáját az éves összesítésben, így a bajnoki cím kérdése a jövő hónap végén, Skopjében sorra kerülő évzárón dől majd el. Ahogy Nyitray Béla fogalmaz, bár eddig is megtett mindent a sikerért, de igazi esélyekkel akkor vághatna az utolsó két futamnak, ha addig sikerülne egy ütőképesebb autót, mondjuk egy Subarut vagy Mitsubishit beszereznie - aminek természetesen „csak" anyagi korlátai vannak.
Sz. Zs. - Fotó: duen.hu
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Ilyen volt az 1986-os május elseje...
- A játszótereket ellenőrzi a...
- Több mint hatvanezren neveztek be az...
- És akkor Pécsett egyszer csak Kádár...
- Vasárnapig tart a csodás nyár a...
- Most már tényleg betelt a pohár,...
- Így járnak a pécsi buszok a hosszú,...
- Hétfőtől már naponta utazhatunk...
- A világon csak a Mecsekben...
- Figyelem, költözik az urológiai...