Katalán-rali: a Citroën támad, a Ford védekezik

2008. október 03. péntek 13:32

A rali-világbajnokság mezőnye egy hosszú egy hónapos kihagyást követően október elején vív meg egymással a kedvelt Katalán-ralin a hétvégén. A nagy kihagyás egyben változást is jelez, hiszen mindjárt egy gyors aszfaltos futammal nyílik meg a betonon rendezett ralik sora.

A négy hét elegendő volt a Citroën számára arra, hogy felkészüljön a gőzerővel történő támadásra a számára ideális terepen, a Fordnak pedig a lehető legjobb védekezésre. Miután 2006-ban és 2007-ben kettős Citroën-győzelem született Spanyolországban, s a szünet előtt Új-Zélandon is totális volt a citroënes siker, így idén is a francia csapat és pilótája, Sebastien Loeb lesz a favorit.

A rali-világbajnokság októberben gyors menetre kapcsol. A Katalán-ralit egy hétre rá a Korzika-rali, majd az után két héttel a Japán-rali követi. Először azonban a két kedvelt európai rali következik. A Katalán és a Korzika is aszfaltos rali, mégis sokban különböznek egymástól, hiszen a spanyol szakaszok gyorsabbak a korzikaiaknál, így akinek fekszik a Katalán, annak nem biztos, hogy a mediterrán rali is kedvező eredményt hoz.

A rali központja ezúttal is Costa Daurada lesz, s a szervizparkot a Port Aventura témaparkban rendezik be. A gyorsasági szakaszok többsége a tavalyi lesz, s egyet kivéve Tarragona régióban, alig egy órányira Barcelonától tartják. A gyorsasági szakaszok tempósak lesznek, ezért gyakran egy versenypályához hasonlítják az útvonalat.

Az aszfalt sima, helyenként töredezett, és a spanyolországi hegyi utakon lehetőség lesz levágni a kanyarokat. Ezzel sok por és kosz kerülhet az aszfaltra, ami különösen csúszóssá teheti azt. Őszi útviszonyokra kell számítani, ami azt jelenti, hogy bár napközben nagyon kellemes idő várható, a reggelek még hűvösek és párásak lesznek. Eső bármikor előfordulhat, így fontos lesz a változékony időjárásnak megfelelő abroncsok megtalálása.

Annak ellenére, hogy Sebastien Loeb és a Citroën a hétvége esélyese, Mikko Hirvonen és a Ford nagyon készült a revansra az új-zélandi baki után. Nem lesz könnyű dolguk, hiszen ha győzni akarnak, meg kell dönteniük a Citroën négyéves aszfaltos egyeduralmát. Ennek érdekében a Ford lecserélte Jari-Matti Latvalát az aszfaltspecialista Francois Duvalra az elkövetkező két aszfaltos ralira.
 
Emellett kimerítő aszfaltos tesztelést folytatott Mikko Hirvonen és Duval a ralit megelőzően. Hirvonen ráerősített egy vezetési oktatóval is, akitől külön leckéket vett Angliában.

Nem szabad elfeledkeznünk a Subaruról sem, amely még mindig okozhat meglepetést. A csapat három autót visz Spanyolországba, Petter Solberg és Chris Atkinson mellett a francia Brice Tirabassi kap bizonyítási lehetőséget.

A Citroënek és Fordok mögött a Subaruk értek el szép eredményt az utolsó aszfaltos futamon, s miután rengeteg ideje volt az elemzésekre és a fejlesztésekre, a japán csapat még okozhat örömet rajongóinak a hétvégén.

A 2008-as Katalán-rali három napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz 353.62 km-t tesz majd ki. A szervezők egy sor változtatást hajtottak végre tavaly óta, így két teljesen új gyorsasági szakasz is helyet kapott a szombati napon.

A világbajnokság állása az Új-Zéland-rali után

1. S. Loeb 86 pont
2. M. Hirvonen 78 pont
3. D. Sordo 51 pont
4. C. Atkinson 40 pont
5. J-M. Latvala 34 pont
6. P. Solberg 32 pont
7. H. Solberg 22 pont
8. G. Galli 17 pont

hetek.hu