Alonso nyerte a villanyfényes futamot

2008. szeptember 28. vasárnap 21:34

Felipe Massa versenyét tönkretette a Ferrari Szingapúrban. Nyert Fernando Alonso (képünkön) az F1 történetének első villanyfényes futamán, Lewis Hamilton hét pontra növelte előnyét.

A Ferrari Szingapúrban megmutatta, hogy kell tönkretenni egy remekül induló versenyt. A pole-ból indult Felipe Massa gyönyörűen megőrizte pozícióját a rajt után, nem is volt gondja egészen a 15. körig, amikor is Nelsinho Piquet a falnak csapta Renault-ját.

A szingapúri városi pálya sajátosságai miatt ez azonnal biztonsági autót jelentett, hogy a pályabíróknak garantáltan legyen dolguk, még Rubens Barrichello Hondáját is le kellett tolniuk a hídról.

A safety car érkezése előtt egyetlen pilóta járt a boxban, ez pedig Fernando Alonso volt. Mintha a spanyol megérzett volna valamit, ezzel a kiállással ugyanis gyakorlatilag megnyerte a versenyt.

Mielőtt megnyitották volna a boxutcát, Nico Rosberg és Robert Kubica is tankoltak (meg még egy páran...), a többiek akkor érkeztek, amikor a képernyőn is megjelent a nyitást jelző felirat. A Piquet balesetéig simán vezető Massa és Lewis Hamilton is kiállt, a brazil esetében ez lényegében versenye végét jelentette.

Massa semmit nem csinált rosszul, de a szerelők túl korán adtak neki zöld jelzést, akkor, amikor a tankolócső még az autón volt. Massa magával rántotta az egész berendezést, az egyik szerelőt is elsodorta, ráadásul a Ferrari arra sem figyelt, hogy a brazilt éppen egy másik versenyző mellé eresztette vissza, imígyen többszörösen balesetveszélyes helyzetet kialakítva.

A Szingapúri Nagydíj végeredménye

  1. Alonso Renault 1:57:16.304 átlag: 158,139 km/óra
  2. Rosberg Williams +0:02.957
  3. Hamilton McLaren +0:05.917
  4. Glock Toyota +0:08.155
  5. Vettel Toro Rosso +0:10.268
  6. Heidfeld BMW +0:11.101
  7. Coulthard Red Bull +0:16.387
  8. Nakajima Williams +0:18.489
  9. Button Honda +0:19.885
10. Kovalainen McLaren +0:26.902
11. Kubica BMW +0:27.975
12. Bourdais Toro Rosso +0:29.432
13. Massa Ferrari +0:35.170
14. Fisichella Force India +0:43.571

A vb állása:

  1. L. Hamilton 84 pont
  2. F. Massa 77
  3. R. Kubica 64
  4. K. Raikkönen 57
  5. N. Heidfeld 56
  6. H. Kovalainen 51
  7. F. Alonso 38
  8. S. Vettel 27
  9. J. Trulli 26  
10. T. Glock 20
11. M. Webber 20
12. N. Rosberg 17
13. N. Piquet jun. 13
14. R. Barrichello 11
15. K. Nakajima 9
16. D. Coulthard 8
17. S. Bourdais 4
18. J. Button 3

Konstruktőrök:

1. McLaren 135
2. Ferrari 134
3. BMW Sauber 120
4. Renault 51
5. Toyota 46
6. Scuderia Toro Rosso 31
7. Red Bull 28
8. Williams 26
9. Honda 14

Massa látta, hogy valami baj van, ezért a boxutca végén leparkolt, minthogy azonban mögötte Kimi Raikkönen is érkezett cserére, egy percet kellett várnia, míg odafutottak hozzá a szerelők. Mire lerángatták róla a csövet, rengeteg időt veszített, az első helyről visszaesett az utolsóra.

Hogy garantáltan kiessen a ritmusból, arról a versenybíróság gondoskodott, akik áthajtásos büntetést is kiszabtak rá azért, mert az indulásnál veszélybe sodorta egyik kollégáját. A Ferrari Valenciában is eljátszotta ezt Massával, akkor megúszták pénzbüntetéssel, ezúttal már nem.

A mezőny teljesen összekavarodott a safety car miatt, Rosberg vette át a vezetést, mögötte Giancarlo Fisichella, Jarno Trulli volt a további sorrend. A veszteglés miatt Raikkönen is visszaesett, Hamilton a hetedik helyre állt vissza.

Jött ismét a versenybíróság, és tízmásodperces stop and go büntetést szabott ki Rosbergre és Kubicára a zárt boxutcába való behajtás miatt, a Red Bull pilótáit viszont nem büntették, pedig elvileg ők is rosszkor voltak kint. A legjobban Alonso járt, aki szép lassan előrelépdelt, a 30. körben már második volt.

Kubica rosszul járt a tíz másodperces büntetéssel, visszaesett a mezőny végére, Rosberg viszont az élen nagyon nyomta, nagy előnyt autózott ki magának, így kiállása után a negyedik helyre jött vissza. Fisichella és Trulli tankolása után pedig már második volt Alonso mögött, a negyedik helyig előrelépdelő Hamilton Coultharddal szenvedett.

De csak egy ideig, mert második kiállása előtt megelőzte a skótot és felnyomult a harmadik helyre, miközben hátul csak kereste önmagát Massa. Furcsa mód éppen ő adott majdnem esélyt Hamiltonnak arra, hogy még előrébb lépjen, egy kicsúszása után úgy jött vissza a pályára, hogy megzavarta Adrian Sutilt, aki emiatt a pálya legszűkebb pontján a falnak csapódott.

Tíz körrel a leintés előtt jött ismét a safety car, de Massa "szerencséjére" már nem változott a sorrend a leintésig, Hamilton egy ideig nyomult Rosbergre, aztán négy körrel a vége előtt leszakadt róla. Ehhez kellett egy intő jel, nevezetesen Raikkönen kiesése, az ötödik helyen álló finn nagyon támadta Timo Glockot, a nagy igyekezetben azonban megdobta az egyik rázókő és a falban kötött ki.

Raikkönen semleges területre gurult a Ferrarival, így nem kellett újra safety car, bebiztosította viszont azt a "bravúrt", hogy a Ferrari a pazar időmérő után üres kézzel távozzon Szingapúrból. Hamilton harmadik helyével hét pontra növelte előnyét Massával szemben, de a dobogón örülhetett Rosberg is, aki pályafutása eddigi legjobb eredményét érte el.

Alonso a gyengécske Renault-val úgy nyert, hogy a 15. helyről rajtolt, de érdekes az is, hogy a konstruktőrök versenyében a McLaren átvette a vezetést a Ferraritól.


autoblog.hu - Fotó: MTI/EPA/Wong Maye-e