Új arcok bukkanak fel a kormányablakokban: 21-en tettek sikeres vizsgát
2023. március 03. péntek 12:12
![Új arcok bukkanak fel a kormányablakokban: 21-en tettek sikeres vizsgát Új arcok bukkanak fel a kormányablakokban: 21-en tettek sikeres vizsgát](https://static.pecsiujsag.hu/news/pecs/127285_20230303121045_20230303121045.jpg)
Az elmúlt hónapokban az országban több mint 500 kormányhivatali tisztviselő oktatását és vizsgáztatását tette lehetővé a Miniszterelnökség koordinációjával megvalósuló „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése" elnevezésű, KÖFOP-2.1.3-VEKOP-15-2016-00002 számú kiemelt projekt. A programban a Baranya Vármegyei Kormányhivatal munkatársai közül az idei év elején 21 fő tett sikeres vizsgát és vehette át kormányablak-ügyintézői bizonyítványát március 2-án, Pécsett.
A közigazgatás hatékony működéséhez elengedhetetlen az ott dolgozók folyamatos képzése, mivel a változó jogszabályi környezet megköveteli a naprakész információk elsajátítását. Az így megvalósuló fejlesztések a szolgáltatói szemléletű feladatellátáshoz szükséges intézményi és személyi feltételek javítását szolgálják.
Az elmúlt időszak változásait figyelembe véve a kormányablak-ügyintézői képzés a 2021. évben megújult alapokon, a szakmai igényeknek megfelelően indult újra. A közszolgálati továbbképzésből és az úgynevezett munkába illesztő képzésből álló oktatási anyagot azzal a céllal dolgozták ki, hogy mindenütt felkészült és elhivatott munkatársak fogadják az ügyfeleket a kormányablakokban. Ennek érdekében a jelentkezők ezúttal is részt vettek a Nemzeti Közszolgálati Egyetem e-learning típusú képzésén, majd a kormányhivatal által szervezett 14 napos jelenléti oktatáson, emellett tapasztalt ügyfélszolgálati mentorok is segítették őket.
A képzésen résztvevők számos kormányhivatali ügyintézési témakörben mélyíthették el tudásukat: megismerték többek között az okmányirodai szakrendszerek (pl. személyazonosító igazolvány, útlevél ügyintézés, járműigazgatási ügyintézés) működését, de részletes tájékoztatást kaptak a családtámogatási, az egészségbiztosítási ellátásokkal kapcsolatos feladatokról is.
Baranya megyében a sikeresen vizsgázókat dr. Horváth Zoltán főispán és Müllerné dr. Juhos Bernadett főigazgató mellett - a Miniszterelnökség képviseletében - dr. Domokos Péter, a Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa is köszöntötte.
Mint azt az oklevélátadó ünnepségen dr. Horváth Zoltán elmondta, nagyon fontosnak tartja, hogy a kormányablakokban felkészült, a jogszabályi változásokat folyamatosan követő és ismerő ügyintézők fogadják az ügyfeleket, mert csak így teremthető meg az az átlátható, strukturált, hatékony, ügyfélbarát közigazgatás, amelynek kialakítását a Kormány a kormányhivatalok 2011. évi létrehozásakor célul tűzte.
Dr. Domokos Péter arról beszélt, hogy a kormányablak-hálózat fejlesztése az elmúlt tíz évben folyamatosan zajlott. Az országban jelenleg 314 modern ügyfélszolgálat várja az ügyfeleket, és ezek eléréséhez senkinek nem kell 14 km-nél messzebbre utaznia otthonától, sőt, a Baranyában is rendkívül népszerű kormányablakbuszoknak köszönhetően akár a legkisebb településen is elérhetők a KAB-szolgáltatások. Hozzátette: a legtökéletesebb jogi, szervezeti, infrastrukturális fejlesztés, a legmodernebb kormányablak sem érne sokat a benne dolgozó, az ügyfeleket nagy hivatástudattal, szakmai felkészültséggel kiszolgáló ügyintézők nélkül, akiknek a munkája nagyban hozzájárul az állampolgárok elégedettségéhez.
Forrás: Baranya Vármegyei Kormányhivatal
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Két kerekét hagyta el egy kamion,...
- Késéssel közlekednek a vonatok a...
- Aranyérmesek a szenior kosarasok
- Csoportgyőztesek a szenior kosarasok
- Jövőre az Irgalmasok és a Ferencesek...
- Hatalmas lángokkal égett egy...
- Akár már 35 fok is lehet szombaton,...
- Kétnapos búcsúra várják a híveket a...
- Most az ígérik, augusztustól...
- Kezdődik az őznász - Csak óvatosan a...