Továbbra is a 6-os a legveszélyesebb út, Pécsett mindennaposak a dugók
2015. április 22. szerda 17:00

Bár a halálos kimenetelű közúti balesetek száma csökkent tavaly a megyében, a sérüléssel járó karambolok száma emelkedett. A legveszélyesebbnek újra a 6-os főút bizonyult, a második legtöbb baleset pedig a Pécs és Mohács között vezető 57-es főúton történt.
Hat százalékkal emelkedett tavaly az egy évvel korábbihoz képest a személyi sérüléssel járó balesetek száma a megye útjain, összesen 531-en sérültek meg. Szerencsére halálos kimenetelű karambolból kevesebb volt, tizennégyen veszítették életüket tavaly Baranya útjain, míg 2013-ban tizennyolcan.
Amint az a megyei közgyűlés legutóbbi ülésén ismertetett rendőrségi beszámolóból kiderült, ahogy korábban, úgy tavaly is a legveszélyesebb útnak a 6-os főút bizonyult. Az út baranyai szakaszán 62 baleset történt. Ebből a szempontból a második helyen a Pécs és Mohács között vezető 57-es főút áll, ott huszonhárom személyi sérüléssel járt karambol történt tavaly. Ez az út szintén hagyományosan az egyik legveszélyesebbnek számít Baranyában.
Ugrásszerűen emelkedett viszont a balesetek száma a Pécs és Harkány között úton, a szakaszon tizenhat balesetet regisztráltak, ami több mint negyvenöt százalékos emelkedést jelent.
Pécs: már mindennaposak a dugók
Pécs úthálózata elhasználódott, jellemzőek az úthibák, a kátyúk, állapítja meg a Pécsi Rendőrkapitányság csütörtökön közgyűlés elé kerülő beszámolója. A város áteresztőképessége elérte felső határát, ezért a reggeli, valamint a délutáni órákban a dugók mindennapossá váltak. Amíg ez a helyzet korábban főként a 6-os számú főút városi szakaszán, illetve a Rákóczi úton mindkét irányba haladó forgalmat érintette, mára ez a kör bővült, és már magában foglalja az Ágoston tér, Aradi vértanúk útja, Hungária út,
Kórház tér, illetve a kertvárosi városrészbe vezető felüljárók forgalmát is, áll a dokumentumban.
A szóban forgó utakon elsősorban a nagy forgalom miatt magas a kockázat. A 6-os főutat például naponta tizenegyezer jármű koptatja, aminek köszönhetően helyenként egymást érik az egyre mélyebb nyomvályúk, amelyek esős időben megtelnek vízzel. Ezekre ráhajtani olyan, mintha jégen autóznánk, túl gyorsan érkezve irányíthatatlanná is válhatnak az autók. A vezetők hibái mellett tehát minden bizonnyal az út állapotának is köze van a rengeteg balesethez. A 6-os egyszerűen már nem alkalmas ekkora forgalom lebonyolítására, teljes felújításra, és több helyen újabb forgalmi sávok építésére lenne szükség.
Az 57-es főutat naponta átlagosan hétezer jármű használja, s a forgalom még növekedett is a korábbiakhoz képest. Ennek talán a legfőbb oka, hogy a teherautó-sofőrök is inkább a régi utat részesítik előnyben az egyébként roppant gyér forgalmú autópálya helyett, mert így kevesebb útdíjat kell fizetniük.
M. B. - Fotó: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Heves zivatarok veszélyére...
- Kocsis Máté: lejárató kampány az...
- Készülhetnek a dunaszekcsői...
- Fiatal rablók terrorizálták a...
- Dísznövény kiállítást és vásárt...
- Pécsi áruházban is dedikált a magát...
- Juhász Dorka olasz bajnok lett a...
- Nem drónok miatt kaptak éles...
- Aki szereti a sört, annak a Pécsi...
- Napról napra csökken a Duna...