Tovább csökkent az Új Dunántúli Napló előfizetőinek száma
2011. május 11. szerda 14:37
Szerdán kerültek nyilvánosságra a MATESZ (Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség) hivatalos auditjának legfrissebb, 2011 első negyedévéről szóló adatai a nyomtatott sajtót illetően. A Baranya megyei napilapért fizetni hajlandók száma tovább csökkent. A megyében összesen 28.481 előfizető maradt az Új Dunántúli Napló mellett, ebből forrásaink szerint Pécsett naponta már csak mintegy 13 ezer vásárlója van a nagymúltú, valaha a legnagyobb vidéki újságként nyilvántartott kiadványnak.
A Marketing & Média írása szerint a Magyar Nemzetből 47 ezer fogy, míg a Magyar Hírlapból 11731 példányt értékesítettek naponta átlagosan. A politikai napilapok közül a Népszava 19,450-es átlagpéldányszámú.
A Népszabadság 65 ezer újságot tud eladni naponta, míg a győri Kisalföld 68 ezret, s ezzel a legnagyobb példányszámú közéleti lap ma Magyarországon.
A bulvár napilapok közül több mint hétezerrel, 180 ezerre csökkent a Blikk eladott példányszáma, miközben a Bors javítani tudott, így 2011 első három hónapjában átlagosan 84,6 ezret adtak el a lapból. A Nemzeti Sport esetében majdnem ötezres volt a visszaesés, a sportnapilapból átlagosan 61350 kelt el. A Világgazdaság értékesített példányszámára is negatív hatással volt az elmúlt egy év, az 1300-as csökkenés azt jelenti, hogy az első negyedévben átlagosan 9 ezer darabot adtak el a lapból.
A jelentősebb üzleti hetilapok kivétel nélkül veszítettek az elmúlt egy évben az értékesített példányszámból, igaz a csökkenés többnyire minimális volt. A Haszon Magazin esetében például alig több mint 600-al, míg a Figyelőnél 700-al csökkent az eladott darabszám. A Heti Válasz már 1500 feletti veszteséget könyvelt el, a HVG esetében pedig négyezres volt a visszaesés 2010. első három hónapjához viszonyítva, az üzleti napilapból január és március között átlagosan 65,6 ezret értékesítettek.
Úgy tűnik, a hölgyek közül is egyre többen lemondanak kedvenc lapjukról, ugyanis a női magazinok esetében is komoly példányszám csökkenés következett be az elmúlt egy évben. Jól tartotta magát a női hetilapok közül a Kiskegyed, amelynek szinte alig változott az értékesítése, azonban a Nők Lapja és a Blikk Nők már nem voltak ennyire szerencsések. A Nők Lapja esetében például 16 ezer fölötti volt a csökkenés az egy évvel korábbihoz képest, így 2011. első negyedévében átlagosan 228 ezer darabot értékesítettek a hetilapból.
A heti bulvárlapok értékesítésén is érződik a nyomtatott sajtó válsága, a Story esetében például 2010. január-márciusához képest több mint 24 ezerrel esett vissza az eladott példányok száma, de 10 ezres csökkenés volt a Bestnél is. Igaz, előbbiből még így is közel 228 000 darabot adtak el. A Bestből pedig valamivel több mint 110 000 fogyott.
Forrás: Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség, Marketing & Média
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Családi fesztivállal, ünnepi...
- A Mecsekről száguldott Pécs...
- Így ünnepelték Szent István...
- A pécsi püspöki palota, a kincstár is...
- A belváros legrégibb húsboltját...
- Állatorvosi ügyelet az ünnepen...
- Három hónapja eltűnt egy fiú Baranyából
- Újabb, évtizedek óta működő étterem...
- Ittas férfit fosztottak ki a mohácsi...
- Felföldi László mutat szentmisét...