Szólt a bányakapitány: mégsem épülhet tovább az M6-os
2008. szeptember 11. csütörtök 20:19
Az M6-os autópályán 4 alagutat is építenek. Az egyik július 24-én beomlott, 60 ezer tonna föld esett a vájatba, tragédia csak azért nem történt, mert időben észrevették a repedéseket, és mindenkit kimenekítettek. A szakemberek akkor megtiltották, hogy a munkát az alagutaknál folytassák, 31-én mégis életveszélyesen megsérült egy munkás.
Ekkor derült ki, hogy a cég a tiltás ellenére tovább dolgoztatott, a pécsi bányakapitányság 10 milliós bírságot szabott ki ezért a kivitelezõre. Augusztus elején újabb földmozgás volt az alagút felett.
Az alagútomlás okát egy német-magyar szakértõi csoport próbálta kideríteni. Nemrég azt állapították meg, hogy folytatni lehet a munkát, csak szigorúbb biztonsági előírásokra van szükség. Jelentésük nem győzte meg a pécsi bányakapitányt, aki egyelőre nem engedi folytatni az építkezést.
"A szakértõk számukra nem tették egyértelmûvé, hogy rámondhassuk hatóságilag azt, hogy ez a technológia továbbra is működhet"- mondta Kereki Ferenc pécsi bányakapitány. Az ő engedélye nélkül nem folytatható az alagútfúrás. A 3 fős szakértõi csoportból ketten korábban a fő kivitelezõ cégnél, a Strabagnál dolgoztak. A cég szerint ezzel semmi gond nincs.
A M6-os autópályát a tervek szerint 2010-ben, tavasszal adják át. Azt még nem lehet tudni, hogy az újabb csúszás ellenére sikerül-e tartani a határidőt - írja az index.hu a Független Hírügynökségre hivatkozva.
Független Hírügynökség - Index - RTL Klub
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Megérkeztek az ötös lottó...
- Nagyon meleg lesz vasárnap, irány a...
- Keszthely helyett...
- Ragadós volt a példa: már minden...
- Mesélnek a képek, merengünk a múltak...
- Önkéntes árkorlátozást vezetnek be a...
- Szaharai por érkezik Magyarország fölé
- Nagyon erős UV-B-sugárzásra...
- Dobogóra állhatott a baranyai...
- Tizenhárom éve ölték meg Bándy Katát...