Szigetvári Takarék: Együtt az ügyfelekkel

2011. július 15. péntek 10:18

Szigetvári Takarék: Együtt az ügyfelekkel

A baranyai székhelyű pénzintézet továbbra sem emeli szolgáltatási díjait.

A sajtó manapság hangos attól, hogy több bank is emelte díjait 2011. második félévétől. Dr. Kiss Endrét, a Szigetvári Takarék elnök-ügyvezetőjét kérdeztük a piac aktualitásairól, a díjemelések hátteréről és arról, hogy a Szigetvári Takaréknak mik a további tervei.

- Sok pénzintézet emelte árait a közelmúltban, ön szerint mi ennek az oka?
- Amikor banki szolgáltatások áremeléseirõl beszélünk, fontos pontosítani, hogy melyik területen történik az „áremelés": a díjakat, jutalékokat - pl. a számlavezetéshez kapcsolódóan emelik, vagy a hitelkamatokat. Mindkettőre láthattunk példát a közelmúltban is. Mindegyik kereskedelmi bank komoly elemzésekkel, modellezésekkel rendelkezik és most látták elérkezettnek az időt az áremelésre céljaik hatékonyabb megvalósítása érdekében. Ezekre a modellekre jellemző, hogy rendkívül összetettek: több tényezőn alapulnak és a részletei nem ismertek a piac számára. A pénzintézetekre vonatkozó hatályos szabályozás szerint erre megvan évente egyszer, az inflációnak megfelelő mértékben a lehetőségük.

- Hallani az okok között olyat is, hogy a bankadó tovább hárítása történik most, ön szerint van ebben igazság?
- A bankadó is egy tényező lehetett a díjak/hitelkamatok emelésének vizsgálatakor, tehát az ok-okozati összefüggést nem zárnám ki. A bankadó áthárításáról szóló felvetéseket csak egy kereskedelmi bank erősítette meg, ők sem közvetlenül. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a szektort hátrányosan érintette a különadó kivetése, hiszen minden plusz költség fáj valamilyen szinten, ugyanakkor pénzintézete válogatja, hogy miként gazdálkodja ki. A bankadó 2010. után 2011-ben is terheli a szektort.

- A Szigetvári Takarék emelt vagy tervez a közeljövőben árat emelni?
- Úgy gondoljuk, hogy a közelmúlt mindenkit a költséghatékonyságra nevelt, és most nem fér bele a kasszába senkinél sem a banki szolgáltatások után fizetett összegek emelése. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy pénzintézetünk folyamatos, töretlen növekedése; a több, mint 50 éves történelmünk alatt kialakított tőkeerőnk lehetővé teszi, hogy együtt éljünk az utóbbi idők költségnövekményeivel - ide sorolva a bankadót is -, erre tekintettel nem tervezünk az amúgy is kedvező, ügyfélbarát árazási módszereinken, szinteken változtatni. Ez igaz mind a számlavezetési díjakra és a hozzá kapcsolódó költségekre, mind a hitelkamatokra.

- Végezetül mit tanácsol azoknak, akik most állnak bankválasztás elõtt - akár a számlavezető pénzintézetük áremelése miatt?
- Az egyszerű, áttekinthető és ezáltal tervezhető pénzügyi megoldásokat keressük a piacon - ekkor ér a legkevesebb meglepetés bennünket. Ne hagyjuk, hogy egy kedvező tényező-kondíció elcsábítson bennünket, nézzünk be az ajánlatok mögé kicsit részletesebben. Amikor banki szolgáltatást keresünk, fogalmazzuk meg először az igényeinket és a hozzá leginkább passzoló megoldást válasszuk - ebben a jó banki tanácsadó is partnerünk. Ennek szellemében várjuk ügyfeleinket változatlan, továbbra is kedvező díjtételekkel.

(X)