Szakértők: épülhet tovább az M6-os alagútja

2008. szeptember 10. szerda 13:51

Elkészült a független szakértői bizottság jelentése az épülő M6-os alagútomlásáról. A háromtagú bizottság - amely két tagja korábban Strabag-alkalmazott volt - azt állapította meg, hogy a Strabag által alkalmazott módszer jó, az omlást több, előre nem kalkulálható tényező együttes hatása okozta - olvasható az Indexen.

"Az omlás elképzelhető okai a vízbehatolás és ennek következményei, a két járat közötti pillér teherbírásának elvesztése, a kalottlábak (a kalott a járat felső, boltíves része) süllyedése és a párhuzamos fejtések egymásra hatása lehetnek... az omlás hirtelen következett be" - áll abban, az M6-os alagútjainak az omlásáról szóló szakértői jelentésben, amelyet most hozott nyilvánosságra a kivitelező konzorcium.

"A Bátaszék közelében található 'A' jelű alagút beomlásáról és az alagútépítésről szóló független szakértői jelentés elfogadja és támogatja a korábbiakban választott új osztrák alagútépítési módszer elveit" - olvasható a jelentésről kiadott céges közleményben.

Az M6-os Szekszárd-Bóly szakaszán épülő leghosszabb, 1300 méteres, 'A' jelzésű alagút előbb július végén omlott be száz méter hosszan, majd volt még egy omlás augusztusban is. A szakhatóságok már az első omlást követően leállíttatták az alagút építését, és szakértői vizsgálatot kezdeményeztek - emlékeztet az Index.

Az omlás okainak feltárására alakult bizottság tagja Mecsi József, a Pécsi Egyetem Pollack Mihály Műszaki Kar dékánja, Bernd Gebauer (BG Ingenieur GmbH), és Jürgen Schwarz (Der Bundeswehr Universitate München) volt.

A három szakértőből kettőről, Gebauerről és Schwarzról már augusztus végén kiderült, hogy korábban a Strabag dolgozói voltak, ennek ellenére tagjai maradhattak a függetlennek mondott szakértői bizottságnak.

Index