Mérlegen a BIOKOM: egy felmérés szerint a lakosság 90%-a elégedett

2011. június 17. péntek 17:25

Mérlegen a BIOKOM: egy felmérés szerint a lakosság 90%-a elégedett

2011 tavaszán a Szocio-Gráf Piac- és Közvélemény-kutató Intézet a Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatának megbízásából lakossági elégedettségmérést végzett a városi tulajdonú cégek körében, amelynek eredménye szerint a BIOKOM Pécsi Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Kft. tevékenységével és szolgáltatásaival továbbra is igen elégedett a pécsi lakosság.

A reprezentatív közvélemény-kutatás célja az volt, hogy felmérje a lakosság véleményét a városi tulajdonú cégekről, megmutassa ezen cégek tevékenységeivel, szolgáltatásaival kapcsolatos lakossági elégedettséget, valamint összehasonlítsák ezeket a tavalyi adatokkal.

A legpontosabb mérés érdekében, a terepmunka során a várost 48 körzetre osztották. Mindegyik körzethez megadták az oda tartozó utcákat, tereket, egyéb közterületeket, illetve az adott körzetre megállapított, szükséges interjúk számát, valamint a nemre és életkorra vonatkozó kvótákat. A független, tudományosan igazolható vizsgálat a személyes kérdőíves megkeresések módszerével készült. A háztartásokat véletlenszerűen választották ki. Az elégedettséget egy ötös skálán vizsgálták, ahol az 1-es érték az „egyáltalán nem elégedett", az 5-ös érték pedig a „teljes mértékben elégedett" véleményt tükrözte.

A BIOKOM Pécsi Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Kft. továbbra is népszerű a lakosság körében, igen jó a hulladékkezelés megítélése, 90% elégedett a cég szolgáltatásaival. Közel minden második válaszadó veszi rendszeresen igénybe a városban kialakított szelektív hulladékgyűjtő-szigeteket, amelyeket jónak ítéltek meg.

A 2011. január elsejétől kötelezően ellátandó városüzemeltetési tevékenységekkel kapcsolatban a kutatás megállapította, hogy minden második pécsi elégedett a hóeltakarítással, és sokat javult a városi zöldterületek gondozásával kapcsolatos elégedettség is. 2010-ben a lakosság 68%-a volt megelégedve mindezzel, idén azonban ez az érték már 77%-ra nőtt.

Jelentős javulás mutatkozik tavalyhoz képest a városi közterek karbantartásával kapcsolatos elégedettség esetében is. 2010-ben a pécsiek 63%-a értékelte 4-esre és 5-ösre ezt a szolgáltatást, addig idén 74%-ra nőtt ez az arány. A pécsiek 65%-a szerint tiszta és gondozott a város, tavaly a megkérdezettek csupán 54%-a gondolta ezt.

Minden értékelési eredményt összegezve megállapítható, hogy Pécs város lakossága elégedett a cég szolgáltatásainak minőségével, elismeri a cég munkáját, és erről a nemrégiben lezárult elégedettségvizsgálat során jó bizonyítványt állított ki.

Forrás: BIOKOM