Mélygarázs: tanulmány már van rá
2010. augusztus 25. szerda 18:59

Az önkormányzat és a beruházó között megkötött szindikátusi szerződés tartalmazza, hogy a későbbi üzemeltetés ellátására létrehozott Szigeti Garázs Kft.-nek hatástanulmányt kell készíttetnie a mélygarázs-projekt városrészi közlekedésre gyakorolt hatásáról. A Pro Urbe Kft. által jegyzett anyag szerint a parkolóház generálta többletforgalom kezelése megoldható, a tervezett beruházás illeszkedik a környék közlekedésébe.
A dokumentációból kiderül, hogy a Hungária-Petőfi Sándor utca kereszteződésénél lévő jelzőlámpás csomópont jelenlegi kapacitáskihasználtsága a délutáni csúcsforgalomban 91,4 százalékos, míg a 6-os főút és a Megyeri téri csomópont kihasználtsága 57,7 százalék, azaz „kedvező kapacitástartalékkal rendelkezik".
Az építkezés következtében adódó változások „forgalomlefolyásra gyakorolt hatásainak vizsgálatához" forgalomszimulációt készítettek, amelyből kiolvasható, hogy elsősorban az elsőként említett csomópontban keletkeznek torlódások, főleg északi és nyugati ága felől. Ezt orvosolandó, „a déli ág szabadjelzésének hosszát 5 másodperccel csökkentettük, ami elősegíti az északi ág ürítését és nem okoz kapacitásproblémát a déli irányból".
A Steinmetz téri mélygarázs megközelítését a Hungária út felől tartják kívánatosnak, a keletkező többletforgalom miatt az említett út felől mindkét irányból önálló kanyarodó sávokat szükséges kialakítani. A föld alatti parkolóházból a kihajtó forgalom a Nagy Jenő utcához csatlakozna, onnan nyugatra az utca egyirányúsításra kerülne a Petőfi utca felé, amely által az a csomópont „egyszerűsödne". A Petőfi-Nagy Jenő utca kereszteződésében jelzőlámpás forgalomirányítás válhat szükségessé.
A Megyeri téri garázsok megközelítése a 6-os főút felől lehetséges. A 400 parkolóhelyet két részre bontották, ezáltal két bejárattal rendelkezik. Az itt lévő csomópont kapacitásszámítását elvégezve megállapították, hogy „a Megyeri tér felől vezető ág csomópont előtti, 8 m-re történő szélesítése a többletforgalom lebonyolításához elegendő beavatkozás".
A szakértői anyag szerint a keletkező esetleges többletforgalmat a tervezett csomóponti fejlesztések és forgalomtechnikai átalakítások „kezelni tudják", nem lesz rosszabb a helyzet.
H. L. B. - Fotó: Kováts Judit
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Több mint egy hónapja hiába keresnek...
- Elvonul a vihar, pénteken már...
- Tűz ütött ki egy komlói társasház...
- Nem várható a koronavírus-fertőzések...
- Hatalmas hőmérséklet-különbség...
- Kamionnal ütközött egy teherautó a...
- Nagyapja zaklatott egy 14 éves...
- Belenézhetünk a Mohácson ötszáz éve...
- Aki szereti a sört, annak a Pécsi...
- Hármas karambolhoz riasztották a...