M6-os: még a régészek dolgoznak
2008. november 08. szombat 19:58

Hogy mennyire mennek rendben a dolgok a tervezett M6-os autópálya középső részén (Szekszárd-Dunaújváros) folyó munkálatokkal kapcsolatban, pontosan nem tudható. A közvélemény tájékoztatásával ugyanis láthatóan hadilábon állnak az "illetékes szervek". Mindezt jól mutatja, hogy egy hétig tartott, amíg a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs szakemberei kisakkozták egymás között, kihez is tartozik az állam által megrendelt beruházással kapcsolatos tájékoztatási kötelezettség.
Végül, mivel a projekt magántőke bevonásával valósul meg, a minisztérium segített munkatársunknak - miután elküldtek bennünket egy potyakörre a NIF-hez.
A kommunikációs főosztály arról tájékoztatott, hogy a Szekszárd és Dunaújváros közötti 65 kilométeres szakaszt "PPP-konstrukcióban" (lásd keretes írásunkat - a szerk.), a Bilfinger Berger AG vezette M6 Tolna Konzorcium kivitelezésében építik meg. A majdnem 120 milliárd forintba kerülő szakaszon nyolc autópálya csomópont, négy pihenőhely lesz 2010-ig.
A munkálatok jelenlegi állásával kapcsolatban annyit sikerült megtudnunk, hogy egyelőre még az előzetes régészeti feltárás sem zajlott le a teljes nyomvonalon. A kutatás és a leletmentés szerencsés esetben az év végéig történik meg, ugyanakkor Baracs, Paks és Mözs térségében 2009 tavaszáig is elhúzódnak a feltárások.
Mindez a minisztérium szerint nem jelent időbeli problémát, ugyanis a munkaterületeket ütemezett módon adják át a sztráda kivitelezőinek: ha egy adott helyszínen végeznek a régészek, gyakorlatilag késedelem nélkül megkezdődnek a földmunkák és az érdemi építkezések.
Ennek megfelelően a helyszínek egy részén már most is a területek előkészítése (cserjeirtás, fakivágás, a humusz leszedése) zajlik. Ezen felül a kivitelező egyes hidaknál megkezdte az alapozások műszaki kialakításának véglegesítéséhez szükséges próbacölöpök elkészítését.
Elkezdődött a szállításokhoz szükséges, jelenleg nem szilárd burkolatú felvonulási utak kiépítése és megerősítése is, s a nagy tömegű anyagbeszállításokkal érintett utak és az azok mentén található épületek alapállapot-felvétele is folyamatos.
Korb Zoltán - Fotó: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Egyszerre két ponton is meggyulladt a...
- Melegszik az idő, akár harminc fok is...
- Szexuális erőszakkal gyanúsított...
- Súlyosan megsebesítette anyját és...
- Orbán Viktor Pécsre látogat -...
- Feladta magát Nyerges Zoltán, a...
- Csaknem hetven fiatal zarándokolt...
- Elkezdődött az egyhetes rendőrségi...
- Volt egyszer egy Aranykacsa: hét...
- Focista családba született, s már a...