M6-os: egyelőre az alagútomlás okait sem ismerik a szakemberek

2008. szeptember 17. szerda 21:38

M6-os: egyelőre az alagútomlás okait sem ismerik a szakemberek
A több mint 250 milliárd forintból épülő M6/M60-as sztráda legkritikusabb pontjának továbbra is négy alagút megépítése számít. A kivitelezők által felkért mérnökcsapat szerint ugyan a létesítmények az eredeti technológiával felépíthetőek, de az illetékes hatóság, a Pécsi Bányakapitányság kevésnek tartja a szakértők javaslatait.

Mint ismert, a Pécsi Bányakapitányság egy héttel ezelőtt tagadta meg az engedély kiadását a beomlott M6-os alagút építésének folytatására.

Az omlás okát egy német-magyar szakértõi csoport próbálta kideríteni, s nemrég azt állították, hogy folytatni lehet a munkát, csak szigorúbb biztonsági előírásokra van szükség. Jelentésük azonban nem győzte meg a pécsi bányakapitányt, aki nem engedte folytatni az építkezést.

Megkerestük Kereki Ferencet, az iránt érdeklődve, történt-e azóta valami.

A Pécsi Bányakapitányság vezetője a Pécsi Újság.hu kérdésére elmondta, a kivitelezők által felkért szakértők véleményét azért nem fogadta el, mert nem tartotta megalapozottnak az abban foglaltakat, és azt szeretné, ha külön-külön nyújtanák be dokumentumaikat. Álláspontja szerint az omlás miatt kérdéses, hogy a korábbi, és a kivitelezők által ismételten javasolt fúrási módszer megfelelő-e, hiszen annak alkalmazása egyszer már veszélyhelyzetet alakított ki. 

Hozzátette, a szakértők egyelőre az omlás okaira sem tudtak választ adni, éppen ezért kérték őket arra, hogy vizsgáljak meg, a javasolt  technológia a beomlott alagút esetében egyáltalán alkalmazható-e.

A kivitelezőket az első omlás után - melyet később egy újabb követett - új engedélyeztetési eljárásra kötelezték, ám az engedély kiadására a bányakapitányság mellett a Nemzeti Közlekedési Hatóság hozzájárulása is szükséges. Ezt Kereki Ferencék véleményére alapozva adják majd meg. 

A bányakapitány leszögezte, alaptalanok azon félelmek, melyek szerint ilyen előzmények után a sztráda nem lesz biztonságosab használható. Egyelőre ugyanis, mondta, csak az elsődleges biztosítás kiépítéséről van szó, amelynek védelme alatt készül el a végleges héj - ez utóbbi már száz évre szóló garanciát ad.

Kép és szöveg: B. M.