M6-os: "az ütemterv szerint haladunk"
2008. október 28. kedd 15:00

"Ezek közül a legjelentősebb a Szebényi völgyhíd, amely a maga 866 méterével Magyarország második leghosszabb viaduktja lesz. Az egyenes vonalvezetésű, 9 nyílású gerendahíd leghosszabb támaszköze 100 méter - ebből egyébként hat követi egymást a híd teljes hosszában, a hídfőknél ez a távolság 80 méter és 2x93 méter.
A cölöpökre alapozott völgyhíd szerkezete tömör pillérekből áll, a híd acél-szekrény felszerkezete egyedi megoldással, ún. betolásos technológiával kerül a helyére.
A mai sajtóbejáráson mutatták be a Belső-réti patak felett átívelő, 280 méter hosszú zárt vasbeton szekrény szerkezetű hidat is. Ennek a leghosszabb támaszköze 50 méteres lesz, pont a fele a Szebényi völgyhídénak, és szintén egy speciális technikával, előretolással kerül majd a helyére.
Rakita András főmérnök az autópálya építésen zajló munkálatokkal és alagút-építésekkel kapcsolatban a mai sajtóbejáráson elmondta, hogy az ütemtervnek megfelelően haladnak.
A földmunkáknál a bevágások 75 százalékával végeztek, a töltések készültsége 87 százalékos, a védőrétegek felvitele 56 százalék körül áll, és a pályaszerkezet 20 százaléka is kész már. Egyes szakaszokon az aszfaltozási munkákat is megkezdték."
MTI Fotó: Kálmándy Ferenc
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Családi fesztivállal, ünnepi...
- A Mecsekről száguldott Pécs...
- Így ünnepelték Szent István...
- A pécsi püspöki palota, a kincstár is...
- A belváros legrégibb húsboltját...
- Állatorvosi ügyelet az ünnepen...
- Három hónapja eltűnt egy fiú Baranyából
- Újabb, évtizedek óta működő étterem...
- Ittas férfit fosztottak ki a mohácsi...
- Felföldi László mutat szentmisét...