M6-os avató: kampányesemény lett

2010. március 31. szerda 22:15

Átadták szerdán az M6-os autópálya középső és déli szakaszát is. A Dunaújváros és Szekszárd között húzódó gyorsforgalmi utat Bajnai Gordon miniszterelnök és Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter helyezte jelképesen forgalomba. A pécsi események a szocialisták kampányának részévé váltak.

- Magyarország ma csatlakozott az "ezresek klubjához", ahhoz az elit körhöz Európában, ahol ezer kilométert meghaladó autópálya, gyorsforgalmi út működik - mondta Bajnai Gordon az autópálya fácánkerti pihenőhelyén, az M6 Tolna Koncessziós Zrt. képviselőinek és a térség szocialista országgyűlési képviselőinek jelenlétében.


NÉZZE MEG AZ AVATÁSRÓL KÉSZÜLT GALÉRIÁNKAT: KLIKK A FOTÓRA!



A kormányfő beszédében hangsúlyozta: az új út felzárkózási lehetősége nyit a térségben Tolna és Baranya megyének, de Kalocsa és Baja számára is bekapcsolódási lehetőséget biztosít Európa vérkeringésébe.

Bajnai Gordon hangsúlyozta: szerinte Magyarország az elmúlt száz év legintenzívebb fejlődését éli meg, az előző nyolc évben az ország megháromszorozta gyorsforgalmi útjainak hosszát.

Joachim Enenkel, a kivitelezésben részt vett Bilfinger Berger Civil Kft. igazgatóságának elnöke az átadáson elmondta: több mint négymillió köbméter földet mozgattak meg, az építkezés csúcsidejében 3500-an dolgoztak és napi 9000 tonna aszfaltot terítettek le az autópályán.

A 65,1 kilométeres autópálya-szakaszt PPP-konstrukcióban, a magán és közszféra együttműködésében az M6 Tolna Koncessziós Zrt. építette, és üzemelteti 2038. július 16-ig. A társaság és a gazdasági minisztérium közötti szerződés nettó jelenértéke 118,6 milliárd forint. A magyar állam 30 évig rendelkezésre állási díjat fizet a koncessziós társaságnak, a közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint 2010-ben havi, mintegy egymilliárd forintot.

Joachim Enenkel megjegyezte: a PPP jelentőségét világszerte sokan vitatják, ám az építkezés során teljesített adó- és járulékbefizetések jelentős bevételt adtak a költségvetésnek.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság az átadás előtt az MTI-hez eljuttatott közleményében arról tájékoztatott: az M6-os középső Szekszárd és Dunaújváros szakaszra koronaélek - azaz az útpadka szélső vonala - közötti ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt adott ki, míg az M6/M60-as Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszra kiadta a forgalomba helyezéshez szükséges engedélyt.

A hatóság a közleményben nem indokolta a döntést, az MTI-nek a szalagkorlát rendszer biztonságára vonatkozó kérdésére nem válaszolt.


FRISSÍTVE:
(17:54)


Átadták a a forgalomnak az M6/M60 Szekszárd-Bóly-Pécs 80 kilométeres autópálya szakaszt is: két év alatt készült el, a pályát birtokba vehették az autósok.

Mint ismert, a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. két év alatt építette meg a leghosszabb, egyben átadott magyar autópálya szakaszt. A pályaszakaszon 87 híd létesült, köztük Magyarország második leghosszabb völgyhídja, a 866 méter hosszú Szebényi viadukt.

Az M6-oson Bátaszék és Véménd között létesültek Magyarország első gyorsforgalmi alagútjai. A négy alagút összesen 3,1 kilométer hosszúságú.

A pécsi avatás a szocialisták kampányának részévé vált - mint egy olvasónk a kommentár rovatban írja: "A pécsi ünnepség végén többeket is szólítottak a szalag átvágásához, kivéve Páva Zsoltot, a város polgármesterét."

MTI - EQM - Fotók: Dittrich Éva