M6-os avató: kampányesemény lett
2010. március 31. szerda 22:15
- Magyarország ma csatlakozott az "ezresek klubjához", ahhoz az elit körhöz Európában, ahol ezer kilométert meghaladó autópálya, gyorsforgalmi út működik - mondta Bajnai Gordon az autópálya fácánkerti pihenőhelyén, az M6 Tolna Koncessziós Zrt. képviselőinek és a térség szocialista országgyűlési képviselőinek jelenlétében.
A kormányfő beszédében hangsúlyozta: az új út felzárkózási lehetősége nyit a térségben Tolna és Baranya megyének, de Kalocsa és Baja számára is bekapcsolódási lehetőséget biztosít Európa vérkeringésébe.
Bajnai Gordon hangsúlyozta: szerinte Magyarország az elmúlt száz év legintenzívebb fejlődését éli meg, az előző nyolc évben az ország megháromszorozta gyorsforgalmi útjainak hosszát.
Joachim Enenkel, a kivitelezésben részt vett Bilfinger Berger Civil Kft. igazgatóságának elnöke az átadáson elmondta: több mint négymillió köbméter földet mozgattak meg, az építkezés csúcsidejében 3500-an dolgoztak és napi 9000 tonna aszfaltot terítettek le az autópályán.
A 65,1 kilométeres autópálya-szakaszt PPP-konstrukcióban, a magán és közszféra együttműködésében az M6 Tolna Koncessziós Zrt. építette, és üzemelteti 2038. július 16-ig. A társaság és a gazdasági minisztérium közötti szerződés nettó jelenértéke 118,6 milliárd forint. A magyar állam 30 évig rendelkezésre állási díjat fizet a koncessziós társaságnak, a közlekedési minisztérium tájékoztatása szerint 2010-ben havi, mintegy egymilliárd forintot.
Joachim Enenkel megjegyezte: a PPP jelentőségét világszerte sokan vitatják, ám az építkezés során teljesített adó- és járulékbefizetések jelentős bevételt adtak a költségvetésnek.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság az átadás előtt az MTI-hez eljuttatott közleményében arról tájékoztatott: az M6-os középső Szekszárd és Dunaújváros szakaszra koronaélek - azaz az útpadka szélső vonala - közötti ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt adott ki, míg az M6/M60-as Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszra kiadta a forgalomba helyezéshez szükséges engedélyt.
A hatóság a közleményben nem indokolta a döntést, az MTI-nek a szalagkorlát rendszer biztonságára vonatkozó kérdésére nem válaszolt.
FRISSÍTVE:
(17:54)
Átadták a a forgalomnak az M6/M60 Szekszárd-Bóly-Pécs 80 kilométeres autópálya szakaszt is: két év alatt készült el, a pályát birtokba vehették az autósok.
Mint ismert, a Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. két év alatt építette meg a leghosszabb, egyben átadott magyar autópálya szakaszt. A pályaszakaszon 87 híd létesült, köztük Magyarország második leghosszabb völgyhídja, a 866 méter hosszú Szebényi viadukt.
Az M6-oson Bátaszék és Véménd között létesültek Magyarország első gyorsforgalmi alagútjai. A négy alagút összesen 3,1 kilométer hosszúságú.
A pécsi avatás a szocialisták kampányának részévé vált - mint egy olvasónk a kommentár rovatban írja: "A pécsi ünnepség végén többeket is szólítottak a szalag átvágásához, kivéve Páva Zsoltot, a város polgármesterét."
MTI - EQM - Fotók: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Sikerrel járt a keresés, épségben...
- Élőláncot alkotva keresnek egy...
- Nagyot fog csalódni, aki napsugaras,...
- Álomházasságot dúlt fel Ördög Nóri
- Késéssel közlekednek a vonatok a...
- Úgy tűnik, a Hunyadi utcában...
- Pécs egyik látványossága is lehetne a...
- Ennyi volt: leállnak a pogányi...
- Beszorult egy ember a roncsok közé...
- Angliáig jutott a Mohácsi-szigetről...