„Legyen élvezet az irodai munka" - most már a Dél-Dunántúlra is koncentrál a Ricoh Hungary

2011. szeptember 13. kedd 19:52

„Legyen élvezet az irodai munka

A Ricoh évtizedek óta ismert márkanév Magyarországon is: a kezdettől budapesti székhelyű cég eleinte csak a fővárosban és vonzáskörzetében, mára pedig már országszerte forgalmazza a nagy múltú japán vállalat irodatechnikai gépeit - számos kapcsolt szolgáltatással. A cég magyarországi leányvállalata, a Ricoh Hungary közel egy esztendeje - az új ügyvezető igazgató, Bérczi Ottó érkezésével egyidőben - mérföldkőhöz érkezett. Erről, a cég jövőjéről és jelenéről, valamint társadalmi felelősségvállalásáról kérdeztük Bérczi Ottót és munkatársait szeptember 9-én Harkányban, ahol a cég 50 munkatársával együtt az őspark rendbetételén ügyködött.

Az 1936-ban alapított Ricoh Company, Ltd. központja Japánban, Tokióban található, de a cég az egész világban jelen van. A Ricoh irodatechnikai gépeket gyárt és forgalmazza azokat világszerte - nyomtatókat, szkennereket, fénymásolókat és faxkészülékeket, illetve ezek kombinációit. Ezek gyártása a cég alapvető üzletága, s ehhez adnak ma, a 21. századdal lépést tartva, szoftvermegoldásokat, költségfigyelő- és dokumentumkezelő megoldásokat is.

- A Ricoh magyarországi leányvállalatának új koncepciója, hogy a nagy múltú japán cég iránt tapasztalható bizalmi tőkét kamatoztassuk, olyan formán, hogy az elégedett ügyfél lehetőség szerint még több feladatot bízzon a cégre - osztotta meg velünk az egy éve indult stratégia lényegét Bérczi Ottó ügyvezető igazgató Harkányban. - Vagyis a bizonyos irodatechnikai háttérrel rendelkező ügyfél már komplett informatikai rendszerét a Ricoh-ra bízhatja - tette hozzá.

Bérczi Ottótól megtudtuk azt is: a tapasztalatok szerint a legkedveltebb értékesítési mód az, amikor a gépeket finanszírozási háttérrel helyezik ki az ügyfelekhez, azaz például három éves bérleti konstrukcióhoz adnak szervizszolgáltatást. Az ügyfél egyébként "klikkek" alapján fizet, azaz aszerint, ahányszor lenyomja a fénymásoló vagy a nyomtató gombját.

- Mi egy dologra koncentrálunk: az ügyfél információkezelését biztosítjuk úgy, hogy az hatékony legyen és gazdaságos, s nem utolsósorban biztonságban tudhatóak legyenek az adatok. Az, hogy az információ bitekben, bájtokban vagy papíron van - az másodlagos kérdés - mondta az évi hárommilliárdos forgalmat bonyolító leányvállalat ügyvezetője. - A cégek életében az irodai költségek a szükséges rossz kategóriájába tartoznak, általában nem is figyelik, vagy nem adják össze az ilyen jellegű kiadásokat. Mi megrendelésre olyan tanulmányokat készítünk, amelyekben kimutatjuk, hogy az adott cég ilyesmire összesen mennyit költ - majd javaslatot teszünk költséghatékonyabb megoldásra - tájékoztatott az ügyvezető igazgató.

Mint Fábián Zoltántól, a Ricoh Hungary IT szolgáltatási divízió vezetőjétől megtudtuk, a tapasztalatok azt mutatják: ma a vállalatoknál, intézményeknél már nem kell mindent papíron intézni, egy beérkezett számla a Ricoh újonnan bevezetett dokumentum megoldása segítségével digitálisan, automatizáltan továbbítható jóváhagyásra és könyvelésre: legyen a címzett a pénzügyes kolléga, a cég- vagy intézményvezető, vagy akár egy külsős könyvelő.

- Az adott dokumentumot egy Ricoh multifunkciós eszközzel beszkennelik, a fájlt pedig egy elektronikus folyamat-támogató rendszer segítségével eljuttatják a szükséges helyre. Ezernyi dokumentum többfajta folyamatban való kezelése (iktatása, archiválása, keresése, stb.) megoldható a szoftvereink segítségével - mondta el Fábián Zoltán.

A Ricoh rendszerintegrátorként több hardver- és szoftverbeszállító termékeit alkalmazza és ülteti át saját megoldásaihoz.

- Komplett rendszereket telepítünk és üzemeltetünk a legkisebb, néhány fős vállalkozásoktól az önkormányzatokon át a nagyvállalatokig. Ezeket a szolgáltatásokat egyébként a Ricoh testvérvállalatai Európa-szerte már tíz éve használják - tette hozzá. - Minden kívánságra van több megoldásunk, legyen az elektronikus faxkezelés, vagy akár számítógépes rendszerek értékesítése, bérbeadása, üzemeltetése vagy akár távüzemeltetése, proaktív hibaelhárítása. Legyen élvezet az irodai munka - ezt szeretnénk.

A japán cég magyar leányvállalata ezentúl, mint megtudtuk, nagy hangsúlyt fektet az ország felénk eső részére is: már nem csak Budapesten kíván direkt módon jelen lenni, hanem országosan is, s ennek a stratégiának a részeként nyitották meg nemrég Pécsett, a Király utca 42. alatt saját márkaképviseletüket és szervizüket.

Az iroda vezetője nem ismeretlen régiónkban irodatechnika-vonalon: Arany Csaba két szervizes kollega közreműködésével igyekszik „felhozni" a délnyugat-dunántúli régiót, pontosabban a Balatontól dél felé eső dunántúli országrészt. (A Ricoh Hungary egyébként hasonló tervekkel alapított márkaképviseletet és szervizt Északkelet-Magyarországon, Miskolcon és Debrecenben is.)

A RICOH PÉCSI IRODÁJA


- A gépszámot kell jelentősen növelnünk a régióban - mondta el Arany Csaba. - Ám az, hogy az elmúlt három és fél hónap alatt hány nagy formátumú cég döntött úgy - többek között a Biokom, Kronospan-MOFA és a Pécsi Tudományegyetem egyes karai - hogy a Ricoh Hungaryt választja jövőbeni partneréül, véleményem szerint igazolta cégvezetés döntésének helyességét.

A Harkányban tapasztaltak azonban bizonyítják azt is, hogy a Ricoh nem csak eladni szeretne, hanem fontos a cég számára a társadalmi felelősségvállalás, a környezettudatosság is. Ezért fogta meg a munka végét a 70 fővel üzemelő vállalat munkatársainak közel kétharmada a baranyai kisvárosban, s ezért újították fel tavaly a gödi óvoda kerítését is.

Schlemmer Noémi, a Ricoh Hungary HR manager lapunk munkatársának elmondta: a harkányi őspark-takarítási akció keretében is azt az anyavállalati gondolatot szeretnék megvalósítani, hogy ahol a cég működik, ott a társadalmi feladatokban és a felelősségben is részt kell vállaljon.

- De ez nem csak vezetői elhatározás volt, hanem a kollegák is szívesen csatlakoztak az akcióhoz - mondta Schlemmer Noémi.

(X)