Kampánydíszlet volt csak a villamos
2008. november 23. vasárnap 20:01

Még Szirmai Csaba, a pécsi tömegközlekedési társaság korábbi vezetője, majd igazgatótanácsi tagja, később polgármesteri tanácsadó hajtotta a pécsi kötött pályás közlekedés fejlesztésének ügyét 2005-2006 fordulóján.
Akkor a svájci Stadler Rail Group meg is építette volna az első vonalat a Budai Vám és Uránváros között, oly módon, hogy 25 éven át, részletekben fizette volna a város a munkálatok költségeit. A tervre azonban nem bólintott rá Toller László korábbi polgármester, viszont a választási kampányban több képviselő is beszélt az esetleges jövőbeni villamos-beruházásról, és a pécsi kötött pályás közlekedés várható fejlesztéseiről.
A Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) 2007-2008. években lehívható 600 milliárdos keretére már egy, a Kertvárost és a Belvárost összekötő vonalat magában foglaló elképzeléssel pályázott város. Az előkészítetlenség miatt azonban nem tartotta a kormány támogatásra érdemesnek projektet - miközben Miskolc, Debrecen és Szeged sok tucat milliárdot vihetett a villamos közlekedés fejlesztésére.
Bár a KÖZOP-pénzek elosztásakor tartott sajtótájékoztatón, 2007 nyarán, még azt ígérték a városvezetők, hogy a program következő - 2008-2009-es szakaszában - újra pályáznak majd, Tasnádi Péter polgármester a minap meghökkentő bejelentést tett egy kérdésre válaszolva.
Azt mondta, hogy ebben az európai uniós költségvetési ciklusban Pécs helyi közlekedésfejlesztésre nem pályázhat európai forrásokra, mert kiemelt európai uniós támogatásként az Európa Kulturális Fővárosa programot finanszírozzák meg. Így 2013-ig biztosan nem kaphat a város uniós pénzt a kampányban ígért villamos-beruházásra.
Hozzátette, ebben a ciklusban legfeljebb a pályázatokra érvényes és jogerős tervekkel és építési engedélyekkel rendelkezhetnek majd. Tudni kell azonban, hogy ezek költsége is 100 milliós nagyságrendű, s a városnak saját forrása bajosan lesz pusztán a tervek elkészítésére is. Úgy tudjuk, megeshet, hogy a Regionális Operatív Programon majd igényelhető lesz mindehhez forrás, ám egyelőre nem létezik ezzel kapcsolatos pályázat.
Szirmai Csaba lapunknak azt mondta, az elképzelés napvilágra kerülése óta nem történt érdemi lépés az ügyben, így szerinte hamvába holt a kötött pályás közlekedés pécsi megteremtésének kezdeményezése.
Képünkön egy debreceni villamos - ott fejlesztenek.
Korb Zoltán - Fotó: Flickr
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Helyszínelés miatt állt le reggel a...
- Vajon a májussal a szokatlanul hűvös...
- Pécsi kórházban látták utoljára a...
- Gázolt a vonat, késtek a járatok a...
- Késő este pótlóbuszok járnak Mohács...
- Pécsi és mohácsi vállalkozások...
- Több mint ezer tartalékos tett esküt,...
- Vandál pusztítás a Barbakánnál:...
- Volt egyszer egy Tejbisztró:...
- Lottó, lottó, a heti remény: itt van...