Hozott-e valamit a konyhára?

2010. szeptember 05. vasárnap 18:58

Hozott-e valamit a konyhára?
Több mint négy hónap telt el az M6–M60-as autópálya március végi átadása óta. A Budapestet és Pécset összekötő szakasz megépülését már évtizedek óta várták az érintett települések, abban reménykedve, hogy a sztráda vonzani fogja a befektetéseket. A látványos fejlődés Pécsett még nem következett be, a város iparában az M6-os nem eredményezett számottevő növekedést, azonban a kereskedelmi- és szolgáltatószektor profitált az átadásból.

– Ahhoz, hogy komoly befektetőket vonzzon a város, több feltételnek is meg kell valósulnia – kezdte válaszát dr. Síkfői Tamás, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára, amikor arról kérdeztük, mi csalogathatja Pécsre a tőkeerős befektetőket.

– A feltételeknek csak az egyik része a megfelelő infrastruktúra megléte. Az M6-os autópálya hiányossága, hogy nem éri el az országhatárt, tehát nem kapcsolódik be a nemzetközi rendszerbe. Emellett a várost sem kerüli el, így logisztikai szempontból is felmerülhetnek problémák. Sajnos azt kell, hogy mondjam, az a tény, hogy az M6-os autópálya eléri Pécs határát, még önmagában édeskevés a gazdaság fellendítéséhez.

A kamarai titkár szerint a baranyai megyeszékhely nem csak az infrastruktúra szempontjából került hátrányba az ország nagyvárosaival szemben. Síkfői Tamás hasonlóan nagy problémának tartja, hogy a városban nincs kellő számú, megfelelő végzettséggel rendelkező szakember, az iskolák ugyanis nem a gazdaság igényeinek megfelelően képeznek.

Természetesen az nem jelenthető ki, hogy felesleges lett volna az autópálya megépítése. A sztráda már több területen is pozitív változást indított meg a város életében. Az M6-os főleg a szolgáltatás és a kereskedelem szektorában hozott fejlődést, emellett pedig az EKF sikereiben is komoly szerepet játszott az, hogy már könnyebben lehet elérni Pécset.

Hogy ezzel a lehetőséggel mennyien élnek, azaz mekkora forgalmat bonyolít le az autópálya, arról az üzemeltető Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. nem tudott a Pécsi Újságnak tájékoztatást adni, ugyanis a cég féléves gyakorisággal közöl adatokat a Magyar Közút Nonprofit Zrt. felé. Az első számadatok a forgalommal kapcsolatban tehát csak októberben várhatók, akkor lesz ugyanis fél éve forgalomban az autópálya.

Palotás Péter – Fotó: Dittrich Éva