Elkészült a látványterv, ilyen lehet a mohácsi Duna-híd

2014. július 05. szombat 16:02

Elkészült a látványterv, ilyen lehet a mohácsi Duna-híd

Várhatóan hamarosan forgalomtechnikai okok miatt elbontják Budapest legdélibb hídját, a Deák Ferenc hidat, aminek szerkezeti elemeit Mohácsnál használják fel újra az elképzelések szerint - olvasható a Mohácsi Újság.hu hírportálon.

Kézzel fogható közelségbe került a mohácsi Duna-híd felépítése. A kormány elfogadta dr. Hargitai János, a választókerület országgyűlési képviselője, és Szekó József, Mohács polgármesterének azt célzó javaslatát, hogy az elbontásra váró budapesti Deák Ferenc híd (nem hivatalosan az M0-s autóút Déli Duna-híd) bal pályáját Mohácsnál építsék fel újra - számolt be a Mohácsi Újság.hu.

A több mint hétszáz méter hosszú híd Budapest legdélibb Duna-hídja. Az acélból készült, huszonkét méter széles gerendahidat 1990. november 16-án adták át a forgalomnak. Később a forgalom ugrásszerű növekedése miatt a Deák Ferenc híd szélesítésére is szükség volt, s felépítettek mellette egy újabb átkelőt. Ez utóbbi - tehát forgalomtechnikai és nem műszaki okok - miatt vált lehetségessé a régi híd elbontása, aminek a szerkezeti elemeit Mohácsnál állíthatják fel újra.

A mohácsi önkormányzat ezt megelőzően már elvégeztetett vizsgálatai azt valószínűsítik, hogy felhasználhatók lesznek az acélhíd szerkezeti elemei, mivel a Szabadság zátony déli vége alatt körülbelül háromszáz méterre a Duna medre a hárosi szakaszhoz hasonló, így a mederhídnak az acélszerkezete a hárosival megegyező nyílású alépítményekkel elhelyezhető itt úgy, hogy a mohácsi híd teljes hossza 793 méter lesz.

A teljes cikk ide kattintva olvasható.