EKF-marketing: hova megy a pénz?

2008. december 29. hétfő 20:02

EKF-marketing: hova megy a pénz?
Megszavazta a közgyűlés azt a közel húszmillió forintot a Pécs 2010 Menedzsment Központ Kht.-nak, amelyből marketing- és kommunikációs feladatait tudja ellátni január végéig bezárólag. A keretösszeget egy feladatterv alapján folyamatosan folyósítja a város.

Némi szponzorpénzzel együtt összesen 22 millió forintot költhet a központ január végéig olyan célokra, amelyek a kulturális főváros program népszerűsítését szolgálják. A közgyűlési előterjesztéshez csatolt mellékletben végre azt is láthatja bárki, hogy pontosan mire mennyit terveznek kiadni a program gazdái.

Kunszt Márta, a kulturális bizottság szocialista elnöke  azt mondta: egy korábban megoldatlan probléma végére is pont kerül majd a pénz átadásával. Utalt rá, több képviselőtársával együtt szívesen osztogatna tárgyalópartnereinek EKF-es logóval ellátott kitűzőt, ám sosem volt belőlük elég. A jövőben így mindjárt 8000 darab kitűzőt és jelvényt meg is rendel a központ egymillió forintért forintért cserébe.

Persze a külvilágra is figyelnek majd. Ezt mutatja, hogy ötmillió forintot költenek információs füzetekre, s négy térbúcsúztató rendezvényt is tartanak - összesen két és félmillió forintból. Idén is ott lesznek az EKF-esek a turisztikai vásáron, s erre már most elkülönítenek 3,6 millió forintot. Ugyanígy fontosnak gondolják a médiafelületek vásárlását, amelyre havonta több mint egymilliót áldoznak.

Nehéz megállapítani mennyire szükséges, de tény: a Csészényi tér nevű infópont átnevezésére 240 ezer forintot költenek majd (a felületek cseréje miatt), miközben 600 ezer forintba kerül egy tíz helyszínen megvalósuló infópont hálózat kiépítése. E két "vállalkozás" értéke megegyezik a grafikai feladatokért kiadott összeggel.

Nyolcszáz darab falinaptár is készül félmillió forintból nemsokára: ezeken a művészeti kar hallgatóinak művei láthatóak, de ugyanennyibe kerül egy japán kötésű EKF-kiadvány négyszáz példányos újranyomtatása is.

A fenti tételek persze nemsokára morzsáknak tűnnek majd, hiszen közbeszerzésen választják ki azt a céget, amely "intézheti" az EKF marketing ügyeit. A következő két-három évben így majdnem kétmilliárd forintot lehet elkölteni ilyen célokra.

Képünkön: fiatalok a nemsokára negyedmillióból nevet cserélő Csészényi Tér 2010 nevű információs központban.

Korb Zoltán - Fotó: pecs2010.hu