EKF: jönnek a tényszerű közlések

2008. november 23. vasárnap 20:03

EKF: jönnek a tényszerű közlések
Elkészült az EKF-program marketingstratégiája, ez szolgálja alapját a Hungarofest Kht. - a pécsi és kormányzati forrásokból összeálló - 1,8 milliárdos közbeszerzési eljárásának. A menedzsment központ által összeállított anyagot a kulturális bizottság elfogadta.

A Pécs2010 Menedzsment Központ kommunikációs és marketing igazgató-helyettese, Salamon Éva azt mondja, az általuk kidolgozott anyag azt foglalja össze, hogy a város a kulturális főváros cím kapcsán milyen kommunikációs célokat tűzött ki magának, s hogy ezen stratégia mentén a kiírandó kommunikációs közbeszerzés nyertese milyen irányokat kövessen tevékenysége során.

A központ munkatársai által felvázoltak alapján az EKF-program marketingcélja, hogy a kulturális alapú városfejlesztésen keresztül növelje a város és a régió nemzetközi ismertségét. A kht. által összeállított elképzelés szerint azt kellene elérni, hogy a pécsiek hatvan százalékának a 2009-es év közepére pozitív véleménye legyen a programról, a város országos ismertsége az első helyre kerüljön, uniós szinten pedig a magyar városok közül Budapestet Pécs kövesse.

Mindezek mellett a vendégforgalom növekedésével is számolnak, a 2010-es esztendőben negyven százalékos emelkedést várnak. Cél az is, hogy a turisták több időt töltsenek el Pécsett, valamint, hogy a minőségorientált vendégkör aránya pozitívan változzon a teljes vendégkörön belül: például, hogy a szállodai szobát választók jelenlegi 43 százalékos részesedése 60 százalékra emelkedjen.

Az anyagban megjegyzik, a program sikere elsősorban azon múlik, hogy mennyire sikerül a pécsieket bevonni az EKF programba, így a régió és a megyeszékhely lakosságának tájékoztatása - és bevonása az EKF programba - is kiemelkedő feladat.

A hátárainkon túl nyúló kommunikáció elsődleges célországai között Németország, Olaszország, Franciaország, Nagy-Britannia, Románia és Horvátország vannak, illetve - a szintén EKF-címmel büszkélkedő - Törökország. Kiemelten kezelik majd a Déli Kulturális Övezetben együttműködő partnervárosokat, így, többek közt Szarajevót, Eszéket, Temesvárt illetve Arad városát is.

A stratégia rövid távú célkitűzésként megjelöli, hogy az eddig sokszor védekező, időben megkésett, imázs-gyengítő kommunikáció 2009 közepére megváltozzon. Ezt követően pedig a hangsúly a programok népszerűsítésre, Pécs vonzerejének növelésére tevődjön át. A beruházásoknál - teszi hozzá az anyag - "szigorúan ragaszkodva a tényszerű közléshez, eredménykommunikációt kell folytatni".

A tervek szerint a Hungarofest Kht. a közbeszerzési eljárást decemberben indítja el. Ennek lezárása, a vállalkozó, vagy vállalkozók kiválasztása, valamint a szerződések megkötése várhatóan februárban történik meg, mely egyet jelent az országos és nemzetközi szintű kommunikációs kampány megindításával. 

B. M. - Fotó: poszt.hu