Csak az újabb buszok érkezésével csökkenhetnek tovább az átszállások

2013. szeptember 26. csütörtök 11:22

Csak az újabb buszok érkezésével csökkenhetnek tovább az átszállások

Komoly átalakításokon esett át a közösségi közlekedés menetrendje Pécsett, ám - ha minden jól halad - rövidesen további változások is életbe léphetnek az átszállások csökkentése érdekében. Bognár Szilvia, a Tüke Busz Zrt. kommunikációs munkatársa a Pécsi Újságnak azt mondta, a tervek szerint már novemberben újabb járművek érkezhetnek a pécsi utakra.

Új járatokkal kellett megbarátkozniuk a pécsieknek az elmúlt időszakban: többek közt megjelent a 71Y-os, 73-as vagy éppen a Budai Állomást Árpádtetővel összekötő tizenhetes busz. Az átszervezés azonban még nem zárult le, a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesülettel (PTKE) közösen megálmodott vonalhálózat nem alakult ki teljes egészében.

Főbb változások a menetrendben

Így változott a jelentősebb vonalak menetrendje szeptembertől:
- A 71, 71Y, 72, 73 és 73Y-os járatok útvonalának változatlanul hagyása mellett sűrűbb követési idővel közlekednek a járatok munkanapokon.
- A 3-as és 6-os járatok a felüljáró felhajtóágának átadása után visszakerülnek az eredeti belvárosi útirányra.
- 2A-s járatok helyett 2-es jelzésű autóbuszok közlekednek: így reggel 6, délután 7-8 percenként közlekedtetikk ezeket a járatokat.
- 4-es vonal: Uránváros - SZTK-rendelő - Főpályaudvar (taxi droszt) - Vásárcsarnok - Árkád (Rákóczi úti megálló) - Budai állomás - Hősök tere.
-4Y-os vonal: Uránváros - SZTK-rendelő - Főpályaudvar (taxi droszt) - Vásárcsarnok - Árkád (Rákóczi úti megálló) - Budai állomás - Újhegy.
- 17-es vonal: Budai állomás - Árpádtető.
A részletes menetrend a Tüke Busz honlapján olvasható.


- A PTKE szakembergárdája természetesen nagy segítségünkre volt építő jellegű észrevételeivel, ám részünkről ugyanolyan fontossággal bír az, hogy a modellek életszerűségét is megvizsgáljuk. Társaságunk szakértői ezeket ötvözik a végső menetrendi koncepció megalkotásakor, figyelembe véve az utazóközönség észrevételeit, igényeit - mondta el érdeklődésünkre Bognár Szilvia, a Tüke Busz Zrt. kommunikációs munkatársa.

Mint kérdésünkre elárulta, a további átalakítás feltétele újabb korszerű, megbízható üzemkészségű csuklós autóbuszok beszerzése és forgalomba állítása.

- Az április közepe óta bérelt két csuklós Citadell autóbuszon kívül 2006 óta nem érkezett új, ilyen típusú jármű Pécsre. Ugyanakkor jelentős utasforgalmú viszonylatokon csak ezek a buszok jelenthetnek megoldást az átalakításban - fogalmazott.

Bognár Szilvia leszögezte, a darabszám mellett a műszaki megbízhatóságot és akadálymentesítés is szem előtt kell tartani, így „ütemezetten korszerű, modern, alacsonypadlós autóbuszokkal kívánják biztosítani a közösségi közlekedést minden vonalon".

- Ehhez viszont további csuklós járművek beszerzése szükséges. A tervek szerint már novembertől érkezhetnek új járművek városunkba - vetítette előre.

Képünkön: az alacsonypadlós CREDO Citadell. 

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva