Az idén piacra kerülhet a Pannon régió bora

2009. január 28. szerda 12:11

Már ebben az évben kerülhet a polcokra Pannon borrégió logóval ellátott minőségi bor - mondta kedden a Pannon Borrégió elnöke annak kapcsán, hogy a borvidékek a Tolna megyei Kölesden megalakították a szervezet köztestületét - írja a Netriport.

A pécsi, szekszárdi, villányi és tolnai borvidékből álló Pannon Borvidéki Régiót 2008. novemberében hozta létre a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter. A régió feladata többek közt a marketing egységesítése, a fajták összehangolása és a borrégió országos képviselete. Emellett tervben van, hogy a régió területén előállított minőségi bort Pannon Borrégió logóval ellátva hozzák forgalomba.

Schmidt Győző szerint érdeklődés már van a termék iránt, de minden azon múlik, hogy a termelők mikor akarnak ilyen bort forgalmazni.

A Pannon borról elmondta, hogy abban össze lehet házasítani mind a négy borvidékről származó borokat, de elképzelhető az is, hogy egy termelő nem akarja bevonni minőségi borát például a villányi eredetvédelem alá, és Pannon származási hellyel forgalmazza. A borrégió elnöke úgy vélte, hogy egy-egy borvidék önállóan kicsi ahhoz, hogy az áruházláncoknál megfelelő mennyiséggel tudjon megjelenni, az összesen 4300 hektáron elterülő négy borvidék összefogása erre több esélyt ad.

A termék valószínűleg külföldön is megjelenik, de először a hazai piacon kívánják megismertetni a fogyasztókkal a Pannon Borrégiót - jegyezte meg Schmidt Győző. A borrégió vezetője hozzátette, hogy a szervezet 2009 első félévében mintegy 15 millió forintot fordíthat marketingre.

A cél az, hogy minél több turistát a régióba vonzzunk a dél-stájer példát követve, ahol a megtermelt borok 60 százalékát a pincéknél értékesítik - fogalmazott a szakember. Ennek az elképzelésnek a része a Pünkösdre tervezett nyitott pincék akció, amikor a négy borvidék és öt régiós borút összehangolt programokkal várja a közönséget - mondta Schmidt Győző.

Netriport/MTI