A BIOKOM lett a legjobb
2010. augusztus 05. csütörtök 22:02

A Szocio-Gráf Piac- és Közvélemény-kutató Intézet a Pécs Holding Zrt. megbízásából kutatást végzett Pécsett 1003 fő részvételével, megkérdezésével. A kutatás célja az volt, hogy felmérje a lakosság véleményét a Pécs Holding tulajdonosi körébe tartozó cégekről, megmutassa ezen cégek tevékenységeivel, szolgáltatásaival kapcsolatos lakossági elégedettséget.
Egy a későbbiekben kialakításra kerülő kutatási eszköz megvalósításához is alapul szolgál majd a kutatás, amely segítségével folyamatosan monitorozni lehet a lakosság elégedettségét.
A BIOKOM Kft. vizsgálata során kitértek a háztartási hulladék elszállításával, a Zöldhulladék-járat szolgáltatással, a „házhoz menő" szelektív hulladékgyűjtéssel, a szelektív hulladékgyűjtő szigetekkel (ufókkal), a lakossági hulladékudvar szolgáltatásaival, a lakossági kapcsolatokkal (pl.: ügyfélkapcsolatok, kommunikáció) való elégedettség felmérésére, illetve kitértek szolgáltatások ár-érték arányára.
Az elégedettséget egy ötös skálán vizsgálták, ahol az 1-es érték az „egyáltalán nem elégedett", az 5-ös érték pedig a „teljes mértékben elégedett" véleményt tükrözte.
A válaszadók 98%-a nevezte meg a BIOKOM Kft.-t a háztartási hulladékkezelést végző szolgáltatóként, és a válaszadók több mint 90%-a nagyon elégedett volt a szolgáltatással. A többiek, akik közepes, vagy annál gyengébb értékelést adtak, ők a szállítás után időnként maradó hulladékra és a nem megfelelő gyakorisággal történő szállításokra panaszkodtak, amely szerződésfüggő.
A Zöldhulladék-járat szolgáltatását a háztartások csaknem háromnegyede igénybe veszi valamilyen gyakorisággal, illetve 95%-a nagyon pozitívan ítélte meg. A „házhoz menő" szelektív hulladékgyűjtési szolgáltatást, ahol lehetőség van rá, ott az adott háztartások kétharmada rendszeresen él is vele. A szelektív hulladékgyűjtő szigeteket a válaszadók több mint fele veszi rendszeresen igénybe.
Érdekesség, hogy életkorukat tekintve a 40-49 év közötti, illetve a 18-29 év közötti korosztály használja rendszeresen, és viszi el oda folyamatosan a szelektált hulladékot. A lakossági hulladékudvar szolgáltatást kevesebb, mint a megkérdezettek ötöde veszi valamilyen gyakorisággal igénybe, azonban akik igénybe veszik, azok elégedettek a szolgáltatással. A BIOKOM Kft. lakossági ügyfélkapcsolatait, illetve a tájékoztató tevékenységét a lakosság 85%-a értékelte 4-esre vagy annál jobbra, amely igen szép elismerés.
A BIOKOM Kft. szolgáltatásainak ár-érték arányának vizsgálata során szintén egy ötfokozatú skálát használtak, ahol az 1-es jelezte azt, hogy a szolgáltatás „egyáltalán nem éri meg az árát", az 5-ös jegy pedig a szolgáltatás „teljes mértékben megéri az árát" jelentéssel bírt. E tekintetben is elmondható, hogy alapvetően megfelelőnek ítélték a válaszadók a szolgáltatás ár-érték arányát, azaz megkapják a pénzükért azt, amit várnak. Természetesen megfogalmazódtak olyan vélemények is, hogy lehetne olcsóbb a hulladékszállítás díja, de olyan vélemények, amelyek aránytalanul magasnak tartanák a díjat a szolgáltatáshoz képest, csak elvétve jelentek meg a válaszok között.
Minden értékelési eredményt összegezve megállapítható, hogy Pécs város lakossága tájékozott a BIOKOM Kft. által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban, elégedett a szolgáltatások minőségével, elismeri a cég munkáját, és erről a nemrégiben lezárult elégedettségvizsgálat során erős jó bizonyítványt állított ki.
Illusztrációnkon: a szelektíven gyűjtött hulladék válogatása.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Sztrájkba lépnek a pécsi buszsofőrök,...
- Nézőpont Intézet: tovább növelte...
- Szaharai por szűri a szikrázó...
- A pécsi állatkert igazgatója, Szatyor...
- Valóság lehet az álom: egy új klinika...
- Mi lesz veled, uránvárosi piac? A...
- Tragédiával indul a hét: gázolt a...
- Hatalmas kamatot ígért egy pécsi...
- Tizenhárom új bemutatóval készül az...
- Véget ér a magyar rendőrök szolgálata...