3 millióba kerülne légkondit szerelni a régi pécsi buszokba
2011. július 19. kedd 18:15

Az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) adatai szerint Pécs belvárosában 32 Celsius fok volt, amikor egy hőmérő társaságában útnak indultuk, hogy lemérjük, mekkora hőségben kénytelenek a pécsiek utazni. Persze, nem egy légkondis autóba ültünk, hanem a helyi és a távolsági buszokon, valamint a vonatokon teszteltünk. A tapasztalatainkat röviden összegezve: izzasztó túra volt, de a sok panasz ellenére az Intercity kocsiban működött a légkondícionáló. A hosszabb távokra a Pannon Volán is hűs buszokat indít, a megyén belüli buszos utazásokkor azonban számolni kell a hőséggel. Írásunkban egy városi legendát is megcáfolunk.
Elsőként a távolsági autóbusz pályaudvar felé vettük az irányt, ott az Orfűre induló járaton 35 Celsius fokot mértünk. A Pannon Volán Zrt. termelési igazgatójától, Micskey Tibortól megtudtuk, hűvösebb fogadtatás ért volna minket, ha hosszabb útra indulunk:
- A buszaink döntő többségében nincs légkondicionáló berendezés. Negyven autóbuszunkban viszont található, jellemzően ezeket a járműveket a hosszabb távú, megyét elhagyó viszonylatokon használjuk - mondta.
Ahogy arról a Pécsi Újság.hu korábban beszámolt, a társaság hamarosan újabb buszokat állít forgalomba - jó hír, hogy a nagyjából nyolcvan jármű mindegyike légkondícionálóval is felszerelt.
Hűvös otthon: húszezertől félmillióig
Az igazgatónál rákérdeztünk arra is, mennyibe kerülne a cégnek, ha a régebbi buszokba is szerelnének légkondit:
- Ez az összeg járművenként körülbelül 2,5-3 millió forintba kerülne. Tíz busz felszerelése tehát már egy új árával egyezik meg, hűtőberendezéssel együtt.
A Pannon Volánnál szerzett tapasztalataink után hűségesek maradtunk a közlekedési eszközhöz és a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. egyik járművére kapaszkodtunk fel. A Mercedes típusú harmincas számú járaton délután fél háromkor 36 fokot mértünk, de ezt a tömeg miatt legalább negyvennek éreztük.
A Merci buszok érkezése óta a városban terjedő szóbeszéd szerint ezeken a járműveken még nyáron is megy a fűtés, a buszt ugyanis úgy alakították ki, hogy a motor hője a fűtőtestekbe áramlik. A cégtől azonban megtudtuk, erről szó sincs. Olyan eset viszont előfordulhat, hogy felforr a hűtővíz, kényszermegoldásként a buszvezető kinyitja a fűtéscsapot, de ezután a buszt azonnal a szervizbe viszik.
Mivel sok panaszt hallottunk arról, hogy az InterCity vonatokon gyakran elromlik a légkondíciónáló, tettünk egy próbát a vasútállomáson is. A főpályaudvaron pozitív tapasztalatokat gyűjtöttünk - az éppen a vágányon álló IC kocsijaiban legalábbis hűvös volt.
A Villányba induló szerelvény viszont megnyerte a járművek közti képzeletbeli csatát, azon ugyanis 37 fokot mértünk, de nem kizárt, hogy a higanyszál a negyvenes számig is felment volna, azt azonban inkább nem vártuk meg és leszálltunk - akik viszont Villány irányába utaztak, ezt nem tehették meg.
Képünk a Villányba induló vonaton készült.
Kép és szöveg: Palotás P.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Egyre melegebbre fordul, napsütéses...
- Kánikula, légköri aszály és hőstressz...
- Eldőlt, mikor rendezik meg a...
- Kiénekelte, amit a Kádár-rendszerben...
- Csaknem fél éve hiába keresnek egy...
- Több, mint ötven éve költöztek be az...
- A nyár egyik legszebb csillagászati...
- Darazsat akart irtani egy pécsi...
- Rekviem egy mecseki láthatatlanért -...
- Baleset miatt teljes útzár van egy...