16 milliós autó a polgármesternek

2008. szeptember 23. kedd 20:15

16 milliós autó a polgármesternek
Egy tizenhat millió forint értékű autót kapott Pécs polgármestere, miután "az előzővel sokat bajlódott a hivatal". A háromszáz lóerős, full extrás Honda Legendet azért választották, mert ár-érték arányban ezt tekintették a legjobb autónak. A japán csoda városban akár húsz liter benzint is fogyaszthat száz kilométerenként.

"Akik tudják, hogy hol vannak a határok, de úgy döntenek, hogy átlépnek azokon. Nekik alkottuk meg az új Legendet" - ezzel a mottóval reklámozza a magyarországi forgalmazó azt az autótípust, amely immáron Pécs első emberét is szállítja.

Tasnádi Pétert a közgyűlés nyári szünete óta már nem a megszokott Opel Vectrával fuvarozzák ugyanis, hanem egy vadonatúj, minden kényelmi szolgáltatással rendelkező japán gyártmányú autóval, a Honda csúcsmodelljével. A háromezer-ötszáz köbcentis, hathengeres, háromszáz lóerős autót azért "voltak kénytelenek" megvásárolni a hivatalnál, mert a négymilliót érő német kocsi szervizelése egyre drágább volt.

A gépkocsit használtan vették majdnem tizenkét millió forintért úgy, hogy az előző polgármesteri automobilt négymillióért beszámolták. Mint megtudtuk, az új árán még kilenc millióba kerülő Vectrát folyamatosan javítani kellett, így nagy összegű szervízszámlák keletkeztek. Volt olyan javítás is, ami több mint egymillió forintba került.



A hivatal álláspontja szerint azért esett a haszáltan már csak négymillió forintot érő, az ellenőrzési osztály adatai szerint 26 ezer kilométert futott német autó négyszeresébe kerülő Honda Legendre a választás, mert "ár-érték arányban ez volt a legmegfelelőbb, és ilyen full extrás autót ennyiért másutt nem lehetett volna kapni". (A cikk megjelenése óta a polgármesteri hivatalból pontosították az információt: a 26 ezer kilométeres futásról készült és rendelkezésünkre bocsátott kimutatás egy éve készült. - a szerk.)

Az újautó-árakat és felszereltségeket böngészve mi azért találtunk jóval takarékosabb, dízelmotorral szerelt Audi A6-ost tízmillió forint alatt (legtöbb nagyvárosunk első embere ilyet használ), E-osztályú Mercedest tízmillió forintért, de a Škoda csúcsmodellje, a cseh miniszterelnököt szállító Superb alapváltozata is már alig több mint hatmillió forintért elvihető. Ez utóbbi márkán belül a legjobban felszerelt autó ára sem éri el a tízmillió forintot -olcsóbb választék tehát lett volna.



A Legendnek persze megvan a maga stílusa, és mindig is a japán márka csúcsmodelljének számított, a jelenlegi típus pedig ezek sorából is kiemelkedik. Egyetlen felszereltséggel rendelhető csak a jármű, abban azonban minden kényelmi szolgáltatás megtalálható. Az összkerékhajtású kocsiban többek között radaros követési távolság tartó automatika van, ami a vezető helyett gyorsít, lassít a forgalomban, valamint sávtartó automatika nehezíti meg a sztrádán esetleg elmélázó sofőr akaratlan kormánymozdulatait. Van benne még tolatókamera, hűthető, fűthető és elektronikusan állítható, programozható ülés, a ma ismert legkiterjedtebb légzsák-rendszer, a napfény intenzitásának megfelelően, automatikusan szabályozott klíma, tíz hangszórós, hat lemezes, DVD- és MP3 formátumot is támogató hi-fi.

Az autó szépséghibája, hogy a rémes magyar utakon a sportosra hangolt futómű méltatlanul ráz, és városban használva az origo.hu tesztje szerint akár húsz liter benzint is fogyaszthat száz kilométerenként.

K. Z.