Vizsgálja a Médiatanács a túl hangos reklámokat
2011. november 13. vasárnap 17:25
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa elindította első vizsgálatait a túlságosan hangos televíziós reklámok miatt. Egy szoftver segítségével szeptemberben öt csatornánál észleltek rendszeresen kritikus hangerőugrásokat, a testület ügyfélszolgálatához pedig több mint hetven panaszt érkezett idén.
Az MTI-hez vasárnap eljuttatott közlemény emlékeztet arra, hogy a médiatörvény szerint a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél.
Kiemelték, hogy a hatóság által használt Humanoid elnevezésű szoftver virtuális hangosságmérő műszereivel január elseje óta pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát, így a törvény hatályba lépése óta pontos adatok állnak rendelkezésre a vélelmezett jogsértésekkel kapcsolatban.
A magyar fejlesztésű szoftver szeptemberben öt szolgáltatónál - az RTL Klub, a TV2, a Duna TV, Story TV és az MTV (m1) csatornáin - észlelte rendszeresen a kritikus hangerőugrásokat, ezért a hatóság megindította az első eljárásokat a televíziókkal szemben.
Hangsúlyozzák azt is, hogy az NMHH nemzetközi szakmai ajánlás alapján határozta meg, mi minősül hangerőugrásnak. A Nemzetközi Telekommunikációs Unió (ITU - International Telecommunication Union) olyan módszert, mérési eljárást tett közzé, amelynek segítségével számszerűsíthető a nézők, hallgatók által észlelt műsorhangosság.
A mérési adatokat január óta videomelléklettel együtt publikálja a hatóság, ami a médiaszolgáltatók számára is könnyen ellenőrizhetővé tette, hogy a közzétett reklámjaik hangereje meghaladta-e a környezetükben mért egyéb műsorok hangerejét.
A közlemény szerint a törvény hatálybalépése után adott türelmi idővel a médiatanács célja az volt, hogy a szolgáltatókat felkészítse az új törvényi előírás betartására, és együttműködésre ösztönözze őket, amely révén a zavaró hangerejű szpotok hatósági beavatkozás nélkül eltűnhettek volna a képernyőkről.
Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján azonban egyértelművé vált, hogy a nyilvánosságra hozott adatok nem tartják vissza a médiaszolgáltatókat a normaszegések ismételt elkövetésétől - olvasható a közleményben.
A médiatanács a vizsgálat lefolytatása során határozatban dönt a lehetséges szankciókról, amelyek ebben az esetben a figyelmeztetéstől a pénzbírság kiszabásáig terjedhetnek.
(mti)
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Orbán Viktor: átlépte az egymilliót a...
- Hidegfront érkezik éjjel esővel,...
- Jövedéki adóval trükköző bandát...
- Vandál pusztítás a Barbakánnál:...
- Motorosok és biciklisek vannak a...
- Éjszakai expresszel is utazhatunk...
- Felismeri ezt a bringást? Őt keresik...
- Ragadozók tízezreit telepítették...
- Ha tűzoltónak állna, most szeretettel...
- Idén is a baranyai tűzoltó,...