Újabb választási ígéret: az MDF felszámolná a BKV-t
2010. augusztus 28. szombat 15:43
"A köztársaság fővárosa a polgárságé" - ezzel a felütéssel kezdődik az MDF budapesti programja. Már ebből is látszik, hogy a rendszerváltó párt a hagyományos konzervatív, polgári értékekhez való visszatéréstől reméli feltámadását. A konzervatív hangulat az egész programon végighúzódik, legradikálisabb ígéretük pedig egyenesen a két háború közötti időkig nyúl vissza.
Az MDF legfurább ígérete szerint ugyanis felszámolnák a BKV-t, helyette pedig megalapítanák a Budapest Székesfőváros Közlekedési Részvénytársaságot (BSZKRT), azaz a "Beszkárt-ot". A főváros közlekedési vállalatát 1922-től hívták így, ebben a vállalatban egyesült az összes közlekedéssel foglalkozó ágazat. A Beszkárt a Rákosi-éra alatt szűnt meg, mert a budapesti tanács "polgári csökevényként" tekintett rá.
A BKV felszámolására azért van szükség az MDF szerint, mert úgy vélik, hogy a vállalat az összeomlás szélére sodródott, ráadásul az utasok nem elégedettek a szolgáltatás ár-érték arányával.
"Az MDF a polgárság adóját herdáló vállalat teljes felszámolását követően a budapesti polgárság közösségi közlekedési igényeit hagyományosan európai színvonalon ellátó, az államszocializmus áldozatául esett Beszkárt újjáalapítását javasolja, természetesen a hagyományos név használatával" - áll a párt programjában.
A polgárság jelszaván valamint a BKV felszámolásán túl több egyedi elemet nehéz találni a rendszerváltó párt fővárosi tervezetében. A többi pártnál előforduló ígéretek itt is megjelennek: dugódíj bevezetése, a Duna hatékonyabb kihasználása, parkosítás, tisztább közterületek.
"Budapest ma nehezen élhető, slampos, modortalan, hangulattalan és piszkos. A stílusát vesztett polgárság hiába keresi régi dicsőségének elveszett fényét önazonosságát nem lelve adoptálhatatlan kulturális mintákhoz nyúl. Az MDF olyan programot ajánl a fővárosi polgárság számára, amely lehetővé teszi, hogy a gazdátlan város rövid idő alatt újra rátaláljon a valódi énjére, és ismét a polgári erények otthona legyen" - írják.
"Budapest szerepének megtalálása (gazdasági és kulturális) erejének visszaszerzése nélkül elképzelhetetlen az ország pénzügyi és erkölcsi értelmű magára találása, nem kerülhető meg a az eddigi politikai elit felelősségének a kérdése sem. Az MDF azt vállalja, hogy egyik korábbi fővárosi politikusát sem teszi a listára, állítja polgármester-jelöltnek, egyéni képviselőnek. Az MDF sokkal szigorúbb mércét alkalmaz, mint a radikális szólamokat puffogtató, de a volt vezetés forráspazarló beruházási döntéseinek számos elemét megszavazó vezető jobboldali erő".
A párt gyalogoshidakat építene a Vigadó és Várkert közé, valamint Harmónia híd néven a a művészetet képviselő Nemzeti Színház és a tudományt képviselő lágymányosi campus közé. Utóbbinál viszont a program készítői negatívumokat is megfogalmaztak: a fő ellenérv, hogy itt a legszélesebb a Duna, és hogy egyelőre hiányzik a gyalogosforgalom.
Az agglomerációs vasútvonalak fejlesztése, a körvasút gondolata, valamint a villamoshálózat bővítése szintén szerepel a programban. Az MDF vasút helyett a hármas metrót vinné ki a reptérig.
A négyes metróvonalat meghosszabbítanák Újpalota irányába, de ők is támogatják az ötös metró elképzelést, azaz a csepeli és a szentendrei hév összekapcsolását. A tervezet felveti annak a gondolatát is, hogy össze kellene kötni a déli pályaudvart a nyugatival, így ugyanis a föld alatt lehetne átutazni a városon.
Forrás: nepszava.hu
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Sikerrel járt a keresés, épségben...
- Élőláncot alkotva keresnek egy...
- Huszonöt határsértőt tartóztattak fel...
- Nagyot fog csalódni, aki napsugaras,...
- Úgy tűnik, a Hunyadi utcában...
- Pécs egyik látványossága is lehetne a...
- Baranyában is programokkal várják a...
- Ennyi volt: leállnak a pogányi...
- Késéssel közlekednek a vonatok a...
- Beszorult egy ember a roncsok közé...