Szabad a reklám! - Örül: TV2, RTL Klub

2011. február 24. csütörtök 16:55

Az RTL Klub, a TV2 és a Viasat vezérigazgatója is kedvezőnek nevezte az új médiatörvény reklámszabályait az OMD Hungary csütörtöki kerekasztal-beszélgetésen.

Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára a legnagyobb előrelépésnek azt tartotta, hogy a médiatörvény a filmek, sorozatok, sport- és szórakoztató műsorok esetében engedélyezi a mozifilmekből, külföldi tévéműsorokból már ismert termékelhelyezést (burkolt reklám - PU szerk.)

Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója szintén üdvözölte a termékelhelyezés lehetőségét, amely szerinte új hirdetési forrásokat és akár új, kimondottan erre alapozott műsorokat is eredményezhet. Kiemelte, hogy a legnagyobb hirdetőkre kivetett ágazati különadók nem kedveztek a televíziós reklámpiacnak, a személyijövedelemadó-csökkentés viszont növelheti a vásárlókedvet.

A médiatörvénnyel összefüggésben szólt arról: a kereskedelmi csatornák gördülékenyen kezdték el alkalmazni a jogszabályt januártól, de nem lehetnek biztosak abban, hogy minden esetben ugyanúgy értelmezik azt, mint a médiahatóság, így "a keretek kialakítása" még hátravan.

Hasonlóan vélekedett Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója is, hangsúlyozva: a médiatörvény új lehetőségeket nyit meg társaságuk számára, lehetővé teszi például, hogy több csatornát indítsanak.

Farsang Péter, a Viasat vezérigazgatója elmondta: csatornáik Angliában vannak bejegyezve, így számukra az ottani szabályozás az irányadó, a magyar reklámszabályok könnyítésével azonban helyzeti előnyük egy része "elolvad".

Azzal kapcsolatban, hogy a televíziókban a reklámok időtartama csak az egész órától egész óráig tartó időszakokban nem haladhatja meg a 12 percet, a bárhogyan számított egy órára viszont januártól már nem érvényes a korlátozás, Simon Zsolt elmondta: ez nagy rugalmasságra ad módot a TV2-nek, ahogy az is, hogy nem kell eltelnie húsz percnek két reklámblokk között.

(mti)